søndag den 11. marts 2012

Skrivetip #1

Jeg kommer med en lille skrivetip serie, på 15 stk. tips i alt. Her er den første og vigtigste:



SKRIV

Her dag, også selvom du ikke er i din inspirerende eller kreativ zone. Nogle gange skal man skrive sig selv i gang, så ofte kan du komme ud for at det vil være bedst at slette alt det du har skrevet de sidste 10 min. For det kan rent ud sagt være noget rigtig lort, men derefter kommer alle guldklumperne.

Prioriter din skrivning. Der er ingen andre til at gøre det, så sørg for at holde denne vigtige aftale med dig selv. Smid den eventuelt ind allerførst på dagen, så der ikke kan nå at komme noget nyt der kan forskubbe den.

Gør det eventuelt lettere ved at lave en slags skrive zone, et sted hvor du ved du skal skrive. Et inspirerende hjørne, hvor du måske har dit favoritkrus hvor der står forfatter henover. Skab et arbejdssted som forfatter. Gør det der skal til hvor at gøre det hele mere seriøst for dig selv. I hverdagen kan man nemlig sagtens glemme hvorfor det nu lige var det her er vigtig for mig.

Glem overspringshandlingerne.

Hvis du har svært ved at starte, så start måske med 5 min. så 10 min. og så en halv time, indtil du måske tager 10 min. en dag og så en halv dag den næste dag. Når du har fået lidt mere rutine og er i gang med et projekt så lav et mål for hvor mange ord du skal skrive hver dag eller uge.

Skriv i hånden eller skriv på computeren.. alt efter hvor du føler du har bedst flow.

Kom i gang nu!

Ligenu....

... jamen jeg mener det...

Sæt i gang!
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig