mandag den 18. juni 2012

The Selection anmeldelse


Coveret er bare noget så fantastisk smukt, synes i ikke?


35 piger bliver udvalgt til deres livs store chance. Nemlig chancen for at vinde Prins Maxons hjerte, samtidig med at de er iført smukke kjoler og glitrende juveler. Enhver piges drømt - men ikke for America Singer! America er nemlig hemmeligt forelsket i Aspen.

Jeg elsker den her bog, og jeg ved ikke hvorfor... 

...for den har et trekants drama, som vi har set TUSIND gange efterhånden, og hvem kan forstille sig hun vælge en almindelig fyr når der er en prins involveret?

...for selve plottet minder alt for meget om det amerikanske tv-show The bachlor, hvor en klam mand skal vælge mellem flere fjantede og tøsede piger - der er bare noget alt for mandschauvinistisk over det...

...for selvom det er en Dystopisk genre, så var det faktisk mere i eventyrgenren. I hvert fald den første bog i serien. Man kan mærke at der ikke har været SÅ meget tanke bag fremtidsverdenen som det skal forestille. Den er desuden alt for let til at være en Dystopisk genre. Kiera Cass har hoppet let og elegant hen over elendigheden. 

...for hovedpersonens navn er America Singer, og hun er sanger.......... hvor kvalmende amerikansk er det ikke?


Jeg kunne bare umuligt lade være med at læse den, og den fyldte i mit hoved flere UGER efter jeg var færdig med at læse den. Og intet af det ovenstående kom til at betyde noget som helst da jeg kom i gang med at læse bogen.

Jeg har en ide om det kan være fordi...

...at America er en stærk hovedrolle. Hun siger sin mening, er ærlig og er ikke bleg for at indrømme sine fejl. Hvilket er et skønt karaktertræk i en hovedperson. Nogle gange kunne jeg ligefrem selv føle Americas jalousi og frustrationer. Hvilket jeg tror er hovedårsagen til at jeg var vild med bogen. Den betog mig bare fuldstændig - helt ind under huden. America er også totalt modstander af hele konceptet som hun befinder sig i, og siger endda et par sandheder til Maxon. 

...at Prince Maxon også er meget realistisk i hvordan hans opvækst har præget ham, det samme med Aspen. Og de er begge bare skønne love-interests for America. Den ene mere end den anden...

...at selvom plottet ikke er fyldt med aktion eller twist for hver side man læser, så bygger plottet mere på kærlighed og opdagelse af en ny verden. Hvilket er skønt at leve sig ind. Især efter alt for mange dystre Dystopiske bøger. Man kan bare få lov til at rive sig med og lade sig underholde. 

...at forfatteren har gjort den underholdene og sjov. Fyldt med masser af prinsesse ting, samtidig med at vi hele tiden ser den anden side af det også, så det ikke bliver alt for pink. 

Bogen var selvfølgelig alt for kort, og jeg glæder mig til 2'eren!! Vi kan så håbe på at der stadig er mulighed for at de laver det til en tv-serie. Den er ikke blevet taget helt af tegnebrættet endnu! Kryds fingre... ;0)

KKKKK+





Bog traileren


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig