søndag den 15. juli 2012

Dark Lover (Vampyrkongen) review

Her er det Danske (Tellerup) og Amerikanske cover af Dark Lover (Vampyrkongen) af J.R. Ward.

Jeg ved ikke om jeg har et problem med det danske cover. Det kan jeg ikke finde ud af. For jeg synes det er MEGA meget flotter end det Amerikanske, MEN det er måske lidt misvisende. Vi er slet ikke i tvivl på det Amerikanske cover at vi er henne i den lidt mere voksne erotiske genre, hvor på den danske ligner den noget i stil med vampyr Game of Thrones. Jeg vil dog helt klart helst have den danske udgave på min hylde. Den giver også mulighed for selv at forestille sig Wrath.

Beskrivelse fra Tellerup
I ly af mørket ulmer en ældgammel krig
mellem vampyrer og deres fjender.
Kun én gruppe kan redde vampyrarten:
Black Dagger Broderskabet.
For Broderskabets leder, Wrath,
handler krigen ikke kun om at dræbe artens fjender,
men også om at hævne den grufulde skæbne
der overgik hans forældre for flere hundrede år siden.

Da Wraths bror bliver brutalt myrdet,
må Wrath tage ansvaret for hans efterladte datter:
en smuk menneskekvinde,
der er uvidende
om den verden hun snart skal blive en del af ...

Det er som sagt en erotisk roman vi har gang i her, så der er masser af detaljerende sexscener. Hed romance med stort H faktisk. Samtidig med det så har vi en trussel på liv og død der lurer. Så det er en cocktail af action og romance.... Rigtig god kombination. Super lækker cocktail

Wrath er sexet, possessive, arrogant, aggressiv og total blød for vores heltinde. Lige sådan vi kan lide vores helt! Vores heltinde er betænksom, selvstændig og modig. En ideel rollemodel.

Vi læser historien fra flere forskellige synsvinkler. Også fra skurkens. Ofte har jeg et problem med at jeg synes det ødelægger flowet og det gør det også en smule her, men i det meste af tiden fungere det godt.

Bogen er rigtig god, men omvendt har jeg ikke travlt med at anskaffe mig bog nr. 2. Måske engang når jeg ved jeg får lyst til at læse den type bøger igen, men ligenu er der mange andre spændende ting der kalder. Det er det samme med de historiske kærlighedsromaner, nogle gange er man bare i humør til noget hjernedødt steamy romance. Selvom denne faktisk slet ikke er så hjernedød endda. Jeg tror mit problem er at bogen ikke rigtig giver mig noget nyt. Vampyrerne er ellers moderne og meget realistiske, og historien er ikke umiddelbart noget vi har set før. Så i mit tilfælde er det nok fordi jeg enten er ved at kører surt i vampyrerne, eller også tror jeg det er fordi jeg ikke klikkede nok med hovedpersonerne. Det var ligefør jeg var mere interesseret i de andre hotte vampyrer.

Med hensyn til sexscenerne, så kunne jeg nu godt have undværet dem. Jeg må indrømme hver gang jeg var nået til en af dem, så lod jeg bogen ligge til jeg igen kunne tage mig sammen til at læse. For det hele skal læses. Intet skal springes over. ;0) Men i USA er det jo efterhånden meget almindeligt at smide vampyrer og masser af sex sammen. True Blood serien er et godt eksempel. Vi er nok lidt mere snerpede i Danmark.

Hvis du læser bogen og er helt vild med den, så kan du glæde dig over at der er MASSER af bøger i serien. J.R. Ward har desuden også lavet en engle serie, som skulle være ligeså hot. Der er i hvert fald mange hotte vampyrer i den første bog som kunne være utrolig spændende at se en romance på. Jo mere problematiske de virker jo bedre. Har i set J.R. Ward? Hvis ikke, så er hun her:

KKKK+