mandag den 9. juli 2012

Min bog og status

Jeg har skrottet min første bog og er begyndt at skriv på en ny. Desværre. Det er nok ulempen ved at læse mange bøger. Jeg havde planlagt tre bøger i detaljer og der var ca. 200 notat sider og et perfekt første kapitel. Smidt hen i en bunke. Og hvorfor?

Fordi jeg er træt af vampyrer. Da jeg startede med min bog synes jeg at jeg havde et originalt plot men efter som jeg har skrevet på historien i halvandet år, så er den lige pludselig ikke så original længere. Flere har dækket området så rigeligt siden. Og når man læser bøgerne om samme emne, så mister man energien i sin egen bog.

Så jeg har besluttes at jeg med min næste bare skal køre på, uden at læse ander bøger i samme emne. Juli måned er min research  og indskrivning af notater måned (fordi jeg skriver ideerne ned i hånden, så skal jeg jo også bruge tid på at indskrive dem). Samt min plotningsface. Jeg håber inderligt at jeg når så langt at jeg kan lave en beskrivelse af hvert kapitel på en side, så jeg bare kan skrive derud af i august måned. Min plan er 2000 ord om dagen. Måske bruger jeg den funktion der hedder write or die, så jeg kan få lidt hjælp til at være hurtig og effektiv. Så jeg håber indeligt at det holder stik, men jeg kender mig selv godt nok til at vide at jeg nok har sagt målet for højt. For jeg fornemmer allerede at jeg er lidt opgivende. Men jeg må se hvor langt jeg når her hen over ugen.

Jeg kommer med en status på næste mandag, så kan jeg jo holde mig selv lidt oppe på det, forhåbentlig. I dag SKAL jeg bare indskrive de skide notater. Jeg synes altid det er så kedeligt at skrive notater ind, det er meget sjovere at blive grebet af historien og bare skrive løs. Men det er efterhånden gået op for mig at jeg skal have lidt struktur på ellers så overtager overspringshandlingerne showet.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig