onsdag den 22. august 2012

Assassin and the Pirate Lord review

I USA har man efter ebooks og kindle populariteten, begyndt at se et helt nyt fænomen. Nemlig at forfattere udgiver noveller i forbindelse med deres bøger på kindle eller ebook form, alene. Hvilket må siges at være en super god ide, for fans der ikke kan vente, men stakkels forfattere. De skal nu både markedsføre sig selv på sociale networks og skrive små historier til deres store historier... Hvornår skal de overhovedet nå at få tid til at skrive på bogen.

Så det kan godt være du fremadrettet kommer til at se flere anmeldelser på noveller her på blogegn, som kun kan købes over nettet, som f.eks. amazon.com. Men der er i hvert fald ikke noget i vejen med kvaliteten af novellerne. I hvert fald ikke med denne bog af Sarah J Maas.
:



The Assassin and the Pirate Lord er faktisk utrolig billig, i forhold til hvor lang novellen er, og ikke mindst hvor god den er. Sarah J Maas er allerede blevet utrolig populær på disse bøger og fanfiction alene. Dette er den første novelle ud af fire i samme serie som bogen Throne of Glass som udkom den 7 august. Men her først en beskrivelse fra Goodreads:

On a remote island in a tropical sea, Celaena Sardothien, feared assassin, has come for retribution. She’s been sent by the Assassin’s Guild to collect on a debt they are owed by the Lord of the Pirates. But when Celaena learns that the agreed payment is not in money, but in slaves, her mission suddenly changes—and she will risk everything to right the wrong she’s been sent to bring about.

Jeg vidste ikke helt om jeg kunne lide ideen om en assassin som hovedrolleindehaver. MEN det viste sig at det ikke skulle blive noget problem. Faktisk er Celaena en utrolig spændende karakter at følger, da hun både er sej, stærk og samtidig med hun er fyldt med fejl. Hvor arrogance, egoisme og forfængelighed er en stor del af det.

Det er en rigtig fin historie, hvor man sagtens kan nå at leve sig ind i stedet, handlingen og personerne. Det er en super super god novelle. Den bedste jeg nogensinde har læst tror jeg faktisk.

Jeg er vild med den her verden som Sarah J Maas har skabt.. Den minder mig lidt om dengang jeg spillede Baldurs Gate, samtidig med at vi ser verdenen gennem en ung moderne heltinde.

Super super fedt historie, kan kun anbefales, og så kostede den kun noget der svarede til 7 kr. da jeg købte den.

KKKKK
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig