mandag den 13. august 2012

Underworld review


Goodreads: Escape from the realm of the dead is impossible when someone there wants you back.

Seventeen-year-old Pierce Oliviera isn’t dead.

Not this time.

But she is being held against her will in the dim, twilit world between heaven and hell, where the spirits of the deceased wait before embarking upon their final journey.

Her captor, John Hayden, claims it’s for her own safety. Because not all the departed are dear. Some are so unhappy with where they ended up after leaving the Underworld, they’ve come back as Furies, intent on vengeance…on the one who sent them there and on the one whom he loves.

But while Pierce might be safe from the Furies in the Underworld, far worse dangers could be lurking for her there…and they might have more to do with its ruler than with his enemies.

And unless Pierce is careful, this time there’ll be no escape.



Du ved måske allerede jeg var vild med første bog i serien, nemlig Abandon. Det ved du i hvert fald hvis du har læst min anmeldelse af bogen. Så mine forventninger var ret høje. Så jeg blev utrolig skuffet.   Jeg ville SÅ gerne kunne lide den. Men nej. Den har et utrolig søvndyssende, langsomt tempo. Dertil kommer at jeg faktisk ikke synes at den handlede om noget som helst. Forholdet mellem John og Pierce var ikke engang særlig interessant. Det var den klassiske anden bog i trilogien. Nummer to bog syndromet. Man burde snart lære af sine fejl og springe bog nummer to helt over.

Det eneste nye der blev tilført var pirater. Pirater i underverdenen... hmm... burde være ok, men blandet med noget moderne så synes jeg faktisk nærmere det var lidt små komisk.

Men slutningen gør at mine forventninger til næste bog stadig er høje. For nu er det som om bogen rigtig skal til at starte.
... hm... jeg synes jeg har sagt det før.
KK+
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig