mandag den 3. september 2012

Die For Me review


Die For Me af Amy Plum er første i en serie hvor helten er en zombie. I bogen bruges det franske ord, som også er navnet på serien: Revenants.

Goodreads: In the City of Lights, two star-crossed lovers battle a fate that is destined to tear them apart again and again for eternity.

When Kate Mercier's parents die in a tragic car accident, she leaves her life--and memories--behind to live with her grandparents in Paris. For Kate, the only way to survive her pain is escaping into the world of books and Parisian art. Until she meets Vincent.

Mysterious, charming, and devastatingly handsome, Vincent threatens to melt the ice around Kate's guarded heart with just his smile. As she begins to fall in love with Vincent, Kate discovers that he's a revenant--an undead being whose fate forces him to sacrifice himself over and over again to save the lives of others. Vincent and those like him are bound in a centuries-old war against a group of evil revenants who exist only to murder and betray. Kate soon realizes that if she follows her heart, she may never be safe again.


Zombierne er ikke grimme. Slet ikke. De ligner almindelige mennesker. De har bare den egenskab at de kan dø og så komme i live igen. Deres job er at redde andre. Så for at nævne deres egenskaber: De kan dø igen og igen. De sover ikke. De ligger i noget der minder om koma i tre dage om måneden for at gendanne dem selv. Men de kan være tilstæde i luften, som en ånd ingen mennesker kan se eller høre.

Kate har lige mistet sine forældre.... så døden er noget der virkelig påvirker hende. Derfor bliver matchet mellem Vincent og Kate ret svært. Så det er lidt en tung aspekt af bogen, som faktisk er utrolig spændende.
Her har vores heltinde mirakuløst også ekstra umenneskelige egenskaber. Lidt ligesom med Bella og hendes evne til at lukke Edward ude fra hendes tanker. Det er en ting jeg synes der virker lidt for heldigt i bogen, hvis man kan sige det sådan.
Det er en skøn Pariser atmosfære igennem bogen. Det kan jeg rigtig godt lide. Man kan mærke at forfatteren virkelig kender Paris. Jeg kunne med det samme fornemme de snoede gader, caferene.. ja det føles bare generelt som om hele Paris var i min stue.

Jeg vil ikke afsløre noget, men slutningen køber jeg altså ikke rigtig. Det burde de have set komme efter min mening. Jeg synes ikke det er logisk at hvis de er udødelige at de så ikke har lidt visdom eller tage nogle flere forholdsregler. Jeg kan ikke helt forholde mig til de bare slår det hen.

KKKK


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig