lørdag den 1. september 2012

Hvorfor skriver vi?

Det korte svar er fordi det er vores passion. Det lange svar kender jeg ikke. Men passionen er sådan set også nok, det er den der holder os i gang med at skrive. MEN... så længe jeg kan huske har jeg kommet til at dræbe meget af min passion. Så snart den indtræffer, så går jeg hen og dræber den. Hmm.. det er da virkelig at modarbejde sig slev, hva'....

Jeg har aldrig rigtig fundet en løsning. Min passion dør ved min perfektioniske og høje forveninger til mig selv. Så det bliver rent faktisk til en byrde i stedet for min drøm og det at jeg bare elsker at skrive. Men hvad gør man... jeg skal vel have en smule disiplin ind hvis jeg nogensinde skal blive færdig...

Nogle gange virker nyt musik eller flotte billeder, til inspiration, som et hurtig fix. Det er bare ikke helt holdbart i længden. Det ville være noget andet hvis jeg vidste jeg blev udgivet, så ville jeg ikke have hvad nu hvis til at hænge over hovedet hele tiden. Men sådan er livet jo desværre ikke.

I don't know... jeg er begyndt at skrive på en anden historie nu, ved siden af den anden. En hvor jeg siger til mig selv, at det ikke er den der skal udgives, at det er mit hygge projekt. For så på den måde og se om det gør en forskel, om den bog så bliver færdig før den anden. Det kan selvfølgelig også være det bliver noget værre rod med to bøger, but here goes nothing..
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig