torsdag den 18. oktober 2012

NaNoWriMo og Saxo-forfatterskole...

Jeg er SÅ klar!!!

Saxo forfatterskole starter den 22 oktober og er bl.a. årsagen til at Lene Dybdahl blev forfatter. Så det kunne blive dig i år.. Meld dig til på: http://forfatterskolen.saxo.com/


Og så skal jeg bare høre den her sang på repeat hele november måned.



NaNoWriMo - National Novel Writing Month!! Yay!! Meningen er at du skal skrive en novelle på mindst 50.000 ord. Dog første udkast. :0) Fra 1 november til midnat 30 november lokal tid. Ideen er at give sig selv et ordentligt kick i røv.... i bagdelen. Skynd dig at melde dig til her:

http://www.nanowrimo.org/


Jeg har gjort det, fordi jeg virkelig trænger til det kick i øjeblikket. Så ligenu går meget af min tid på at pre-plot min historie. Altså ikke at skrive på den, men tage notater og lave karakteropbygning mv. Det har man nemlig lov til. Er det virkelig nødvendig, spørger du nok. Men ja, tro mig du vil blive glad for du havde gjort det, det giver dig mindre lyst til at rykke dine hår ud af hovedet i november.

Mindre lyst, men desværre skal du nok forberede dig på at blive en smule mere tyndhåret. Det er hårdt at skrive en bog. Virkelig hårdt arbejde nogen gange. Andre gang er det, det sjoveste, og det bedste i hele vejen. Men så lige pludselig så er det hele bare noget lort og man har lyst til at sætte sig ned og tude. Hvilket NaNoWriMo slet ikke giver dig lov til, for hvis du gør det, så er du allerede bagefter. :0)

Er det virkelig smart både at gøre Saxo-forfatterskole og NaNoWriMo, spørger du måske også om. Her sender jeg dig et dræberblik, og presser læberne sammen og svarer: Nej, det er det ikke. Men jeg gør det alligevel.. og så måske også HUF novellekonkurrence når vi nu er i gang. :0) Er det at dræbe mig selv... ja! Vil jeg anbefale det til andre... nej! :0)

Men jeg er SÅ klar!

Jeg kommer til at holde jer løbende opdateret om min process på bloggen. Jeg kan helt sikkert ikke lade være. I november er det kun ord der eksistere. Hmm... måske jeg skal lave en madplan og have en måneds mad til at lægge i fryseren... hmm..
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig