mandag den 12. november 2012

Bogforum 2012

Hold da op, hvilken fantastisk weekend!


Man kan vidst ikke kalde sig rigtig bog-blogger, hvis man ikke ved hvad man skal bruge tre dage til i bogforum. Jeg havde alt for lidt tid. Og tiden fløj afsted. Jeg fik hilst på et par bogbloggere, forfattere, huffere og ikke mindst forlagene. Det var dejligt at være et sted, hvor der er så mange med den samme interesse.

Desværre fik jeg ikke set så mange scene interviews som sidste år, jeg fik til gengæld snakket en masse. Hvilket var skønt. Bl.a. fik jeg hilst på Nanna som jeg er betalæser for og hun er betalæser for mig omvendt. Mega hyggeligt.

Nogle enkelte, ud af de få scene interviews jeg fik set, har jeg et par stemnings billeder af her:



Øverst er det Jussi Adler-Olsen som nok er en af de bedst sælgende forfattere hjemme, hvis ikke DEN bedste. Jeg kunne godt have siddet og lyttet til ham længe. Han virker til at være villig til at dele meget ud af sig selv, og virker derfor som et meget interessant menneske.

Børnebogs forfatter Camilla Wandahl, klarede sig helt fantastisk på børnescenen. Hun var utrolig dygtig til at manøvrere alle de børnespørgsmål hun fik, som ikke alle var lige gode. ;0) Meget levende fortælling, meget naturlig.

Oversættelser er en frygteligt svær ting. Det er hvad de to nederste billeder handler om. F.eks. har man i JK Rowlings "Den tomme plads" (Forresten så forstår jeg ikke hvorfor man ikke har kaldt den, Det tomme sæde, det giver for mig et bedre billede af handlingen) givet en af karakteren har en lidt jysk accent, for at det skulle svare til den tykke britiske accent hun har. Det har jeg faktisk personligt et lille problem med... for jeg synes ikke man skal lade bogen handle om et andet land end det originalt er planlagt. Jeg synes i stedet det havde været bedre at skrive:"sagde Krystal med en tyk britisk accent. "
Men jeg tror det er meget smag og behage sådan noget med oversættelser. Måske derfor jeg læser så meget på originaltsprog.

Ellers så jeg bl.a. også Lene Dybdahl og Dennis Jürgensen ved Tellerup. Leonora Christina Skov Marlene Schwartz under uret, og mange mange flere.

12 signeringer blev det til, bl.a. fra Lene Kaaberbøl, Lars Kepler, Dennis Jürgensen, Camilla Wandahl, Jussi Adler-Olsen, Mette Finderup mv.

Jeg kan godt lidt følge, at der var større charme ved Forum, men det at standene er blevet større har gjort en enorm forskel. Det tror jeg i hvert fald godt forlagene kan mærke på pengepungen. Den eneste stand som jeg bare måtte opgive at begive mig ind på var Bog og ide. Det så ikke ud til at de har fået en større stand, den var i hvert fald fuldstændig proppet.

Jeg glæder mig til næste år.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig