onsdag den 9. januar 2013

Bright Young Things review


Goodreads:
 The year is 1929. New York is ruled by the Bright Young Things: Flappers and socialites seeking thrills and chasing dreams in the anything-goes era of the Roaring Twenties.

Letty Larkspur and Cordelia Grey escaped their small Midwestern town for New York's glittering metropolis. All Letty wants is to see her name in lights, but she quickly discovers Manhattan is filled with pretty girls who will do anything to be a star....

Cordelia is searching for the father she's never known, a man as infamous for his wild parties as he is for his shadowy schemes. Overnight, she enters a world more thrilling and glamorous than she ever could have imagined — and more dangerous. It's a life anyone would kill for...and someone will.

The only person Cordelia can trust is ­Astrid Donal, a flapper who seems to have it all: money, looks, and the love of Cordelia's brother, Charlie. But Astrid's perfect veneer hides a score of family secrets.

Across the vast lawns of Long Island, in the ­illicit speakeasies of Manhattan, and on the blindingly lit stages of Broadway, the three girls' fortunes will rise and fall — together and apart. From the New York Times bestselling author of THE LUXE comes an epic new series set in the dizzying last summer of the Jazz Age.



Det tog mig rigtig lang tid at læse Bright Young Things af Anna Godbersen. Grunden dertil er at man i Prolouge får at vide at en af de tre piger man nu skal til at læse om bliver gift, en bliver berømt og den sidste dør. Grrr... jeg HADER sådan en start. Hvad skal det til for? Jeg vil ikke have slutningen først! Hvis jeg ville det kunne jeg jo bare læse aviser. Jeg ved godt at spændingen ligger i at man så ikke ved hvem det er. But WRONG. Det synes jeg er rimelig nemt at regne ud. Nu har jeg ikke læst den sidste bog i serien endnu, men jeg ved bare at det er min yndlingskarakter som dør. Sådan er det altid med sådan nogle bøger.

Skal jeg fortælle om min teori? Det er ikke sikkert jeg har ret, men alligevel så jo det er jeg sikker på jeg har. Hop over det her afsnit hvis ikke du vil vide hvad min teori er. Letty er den eneste der har talent for at synge, så selvfølelig er det hende der bliver famous. Cordelia er allerede gift, så det kan jo ikke være hende hvis fremtid er at hun bliver gift, ergo er det hende der dør. Grunden til jeg bedst kan lide Cordelia er at hun ikke er så naiv som de andre. For mig er det hende der driver historien, de andre er jeg lidt mere ligeglad med.

Nå, det var lidt et surt opstød. For jeg havde glædet mig til en bog i 20'erne. Hvor der var bootleggers og speakeasies. Fest og glade mennesker. Det får man så heldigvis også. Så når jeg kom over det første, så var det en rigtig hyggelig bog at læse. Den vidste sig også at slutte på en sådan måde at jeg blev nødt til at læse næste bog for at se hvad der skete med min yndlings hovedrolleindehaver. Nu gruer jeg bare for den sidste bog i serien, men nu skal den læses.

KKKK

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig