søndag den 28. april 2013

This Week #7



Min kat danner smukt ramme om The Elite, som jeg har glædet mig inderligt til at læse, heldigvis fik jeg den fra netgalley. Det tager vidst en 15 dage før jeg får den hjem fra udlandet. Min kat kigger bebrejdende op på mig på billedet her. Hvorfor kæler du ikke for mig. Synes han at sige. Når jeg kælder for ham, virker han ret ligeglad med at jeg sidder med hovedet ned i min ipad, bare jeg kan finde ud af at kæle for ham samtidig så er han tilfreds.

 

Ugen der gik

Read - a - ton gik simpelthen hen over hovedet på mig. Så det var lidt ærgerligt, men det har været en fornøjelse at følge de andre bloggere som har deltaget. Read - a - ton er stadig i gang, kig med her og her indtil kl 14.

Jeg har lagt min første vlog på bloggen! Huh... det var noget af en prøvelse. Men jeg har fået mange skønne og søde tilbagemeldinger. Så måske jeg ikke er helt så afskrækket for at lave del 2.

I går så jeg for første gang Harry Potter og de Vises Sten i extended edition. Jeg fatter ikke, at jeg ikke vidste, at den fandtes i en extended edition. At se Harry Potter igen er lidt ligesom at komme ind i en hjemlig tryg og helt igennem fantastisk verden. Jeg elsker de historier SÅ meget. Jeg opdagede også at to'eren er i en extended, så den skal jeg helt sikkert snart se. Ikke fordi at det giver så mange ekstra scener, jeg kan godt forstå de har skåret dem fra, men en detalje som at Tante Petunia finder breve i æggene, elsker jeg.
Jeg har også lyst til at læse bøgerne igen. Jeg er efterhånden ved at være længe siden, og hvis jeg skal være helt ærlig, var jeg bange for at den magi jeg følte da jeg læste bøgerne i sin tid ville blive mindre som årene gik. Men da jeg så filmen igen, var det overhovedet ikke blevet mindre. :0) Historien var bare præcis så gennemsyret fantastisk, som jeg husker den.

Ugen er ellers gået med at lave en masse skøn mad ud fra de opskriftsbøger jeg har haft til anmeldelse. Jeg anmelder i hvert fald den ene i løbet af næste uge, og håber jeg lige kan nå at få bagt scones og så anmelde den anden også. Det har været fantastisk at give min smagssans nogle nye spændende oplevelser. Det elsker jeg. Mumz. Jeg spiser især med øjnene, prøv at se noget af det jeg har lavet ud fra Salater fra The Food Club:



Skriveriet? Tja.. skal vi ikke bare lade være med at snakke om det. Det har været en af de uger hvor der har været 100 andre ting. Godt nok burde det ikke være noget vigtigere end at skrive i øjeblikket, men der er alligevel en ting der er vigtigere. Nemlig at prøve at få skrabet lidt penge ind på bordet. At få sparket gang i en freelance karriere eller finde et arbejde.
Det næste bliver så at få sparket sig selv i gang med skriveriet igen, det er svært når man ved man allerede er mega langt bagefter. Måske jeg skulle prøve mig frem med at købe en bog for hvert kapitel jeg skriver? Som en slags gulerod. Hmm... men jeg tør ikke rigtig, jeg tror det bliver alt for dyrt. :0) For jeg kan sikkert ikke bare stoppe med en bog jo, eller vente med at bestille flere samlet.


Ugens interessante internet læsning:


Angst og skriveprocessen

Downton abbey the musical!?

9 Female Characters We Wish We’d Been More Like In High School

SHARE:

6 kommentarer

  1. Haha, min kat kommer også altid og vil snakke når jeg sidder og læser... Hun er så ikke SPOR tilfreds, medmindre hun har min udelte opmærksomhed. Den lille bandit :P Hvis hun kan mærke jeg ikke helt er til stede (fordi jeg smuglæser mens jeg klør hende på maven, ahem), så begynder at mjave, kravle rundt på mig eller kradse lidt i mig.. Suuuuk. Man kan lige så godt bare ligge bogen og så give hende de ti minutter - for så får man fred igen i hvert fald den næste time :P
    Skøn misling du har i øvrigt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tark. :0) De kære katte er virkelig nogle skønne væsner, de har i hvert fald deres faste meninger om hvordan tingene skal være. :0)

      Slet
  2. No wrories! Der er read-a-thon igen om seks måneder. :)

    SvarSlet
  3. Harry Potter er simpelthen fantastisk! Og fedt at der rent faktisk findes extended editions af filmene - det havde jeg heller ikke lige opdaget. Troede kun de fandtes som speciel editions med mere ekstra materiale. Men nu skal der i hvert fald lige kigges efter de andre - for de ville da passe godt i min samling :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej vel, sådan havde jeg det også. Ingen Harry Potter samling føles helt komplet uden. Jeg er så skør når det kommer til Harry Potter, jeg har lyst til at købe de nye udgaver af Harry Potter bøgerne på dansk med de nye covers. De er bare 1000 gange flottere end de første. Det samme med de engelske bøger. Men jeg føler det er lidt dumt når man i forvejen har en udgave af hver. :0) Jeg ved ikke lige hvilken del af mig jeg lader vinde endnu, den fornuftige eller den skøre.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig