mandag den 24. juni 2013

Bloggen har fødselsdag og det har den jo og det er i dag


Tænkt at det er 2 år siden i dag jeg startede med at blogge for første gang. Det er helt vildt. Det går så stærkt. Der er sket så meget siden jeg startede og det er alt sammen jeres fortjeneste kære læsere. Jeg er så glad for at i gerne vil følge mig. Derfor er det helt klart også jer der skal have en gave. Tusind tak til alle jer der følger og læser min blog, tak til alle jer der giver kommentarer, jeg elsker at få beskeder fra jer. Og jeg fortsætter helt klart med at blogge længe endnu. Jeg tror aldrig jeg får lyst til at stoppe. Bloggen er mit frirum til at snakke om mine højt elskede bøger og det at skrive og det elsker jeg. Så tusind tak fordi i har gjort det til virkelighed.


Men hen til det spændende, GIVEAWAY'en.


I øjeblikket er jeg ved at finde tilbage til en af mine gamle passioner, nemlig genren historiske romaner. Selvom de historiske romaner også er tilsat fiktion, så er der dog nogle enkelte grundlæggende faktorer som er rigtige. Jeg synes det er fedt at læse om stærke kvinder, og kloge kvinder i f.eks. 1400 tallet. Det er helt klart feministen i mig der har det sådan. Men for mig er det også nemmere at se op til en kvinde som har levet, end en fiktiv person. Dermed ikke sagt at jeg ikke kan se op til en fiktiv person, som f.eks. Hermione. :0) Men det er lidt nemmere når det bliver understøttet af fakta. Jeg har altid været utrolig fascineret af kvinder i monarki, for der har de ligesom haft magt til at kunne udrette nogle ting. Så derfor vil jeg gerne sprede glæden lidt og har derfor fået Kongedatteren Leonora Christina sponsoreret af Gyldendal.

Så denne bog kan blive din




hvis... i skrive en kommentar til mig i dette indlæg. I kan skrive hvad i har lyst, i kan skrive hvilken historisk person i finder interessant, eller i kan skrive forslag til bloggen (jeg arbejder altid på at gøre det mere interessant for jer, så fortæl mig endelig hvordan den kan være mere interessant for lige netop dig)

Konkurrencen løber til den 7 juli kl. 12, vinderen vil blive udtrukket kort efter og offentliggjort her på bloggen.

Læs min anmeldelse af bogen her

Held og lykke. ;0)
SHARE:

13 kommentarer

  1. Jeg interesserer mig slet ikke for de personer, disse bøger handler om, men med alt det, man hører om bøgerne, så har jeg fået lyst til at finde ud af, hvad det alt sammen handler om. Hvem ved, måske en ny kommende interesse?

    Tillykke med bloggen!
    ireneejensen @ hotmail . com

    SvarSlet
  2. Tillykke med fødselsdagen! :)
    Jeg elsker historiske romaner fra nybyggertiden i Amerika. Jeg synes, at indianernes univers var fantastisk!

    gittewinneche @ hotmail.com

    SvarSlet
  3. Tillykke med blog-fødselsdagen. Jeg nyder at læse med herinde :)

    Og sikke en finfinfin konkurrence. Jeg elsker Herta J. Enevoldsens historier; hendes skrivestil og hendes fine skelnen mellem fiktion og facts. Bøgerne står øverst på min boglige ønskeliste.
    Min største historiske fascination er afgjort Marie Antoinette, som jeg både har film og bøger om. Det var sådan en storslået oplevelse for mig at går rundt på slottet i Versailles, og vide hun havde betrådt gangene.

    SvarSlet
  4. Tillykke til/med bloggen. To år er altså ret fedt :)

    Min største historiske fascination må virkelig også være Marie Antoinette. Hun virker simpelthen bare så sej. Desuden er jeg vild med både filmen og bogen om hende :)

    SvarSlet
  5. Tillykke med fødselsdagen :D

    Åh, jeg elsker historiske romaner og for min skyld behøver der ikke engang være historiske personer med - bare miljøet i bogen er historisk. Jeg er en sucker for 'regency' bøger, som f.eks. Luxe serien og Victoria Holts bøger.
    Med andre ord - bare universet i bogen stemmer overens med den faktiske tidsperiode, så er jeg fanget ;)

    SvarSlet
  6. Stort tillykke med fødselsdagen ;)

    Jeg kunne godt tænke mig at vinde, da jeg smadder gerne ville læse lidt historiske romaner, og denne virker god, og coveret er pænt! :)

    samhain4000 @ gmail.com

    SvarSlet
  7. Stort tillykke med fødselsdagen!

    Det er en fantastik og inspirerende blog du har, som jeg holder af at læse.

    /Rikke

    SvarSlet
  8. Stort tilykke med din blog! Og hvor er det sjovt for:

    1: Jeg troede at du har haft din blog i længere tid. Spørg mig ikke hvorfor, for det kan jeg ikke svare på. Men det treode jeg bare.

    2: Min blog fylder selv 2 år i juli. Lidt sjovt at vi har oprettet vores blog, stort set på sammen tid.

    Uh den her bog håber jeg på at vinde. Specielt, fordi jeg ikke har vundet noget i over et år nu. Derudover synes jeg at den lyder rigtig god ud fra det jeg har læst om den fra din blog.

    Håber at du bliver ved i med at blogge. For elsker at læse dine indlæg :)

    SvarSlet
  9. Hej Karin
    Jeg har lige opdaget din blog of kan se at du læse noget af det samme (dog meeeget mere) som jeg kan lide. Så jeg må hellere følge din blog :)
    Jeg har allerede købt een bog som du har anmeldt, og med lidt helt så åbner jeg den i ferien.

    Og jeg vil helt vildt gerne vinde bogen. Jeg læser ikke selv så meget "fortællende" historie, men fascineres af det. Jeg vil dog gerne vinde bogen til min kone som er stor fan af disse typer fortællinger. Hun læser også "siden saxo" som jeg smuglæser i ny og næ. Denne bog vil være en fantastisk gave som jeg synes hun skal have - så er jeg ikke heldig at vinde den, så må jeg til læderet.

    Hilsen
    Christian
    alletiders hot mail. com

    SvarSlet
  10. Tillykke med fødselsdagen!
    Historiske personer jeg holder særligt er er det russiske tsar-familie, og jeg har læst adskillige fagbøger og fakta blandet med fiktion-bøger om dem.

    SvarSlet
  11. Det er lige en bog for mig. Jeg har læst rigtig mange bøger om det engelske hof omkring Henrik d. 8s tid.

    Og tillykke med fødselsdagen :)

    Anne
    anne-p@hotmail.dk

    SvarSlet
  12. Tillykke med bloggens fødselsdag. Jeg kan godt lide Ken Follets Jordens søjler og nr 2 Uendelige verden. Jordens søjler foregår i middelalderen hvor Tom Bygmester og hans familie kæmper for at få bygget en storslået katedral i Kingsbridge.
    Charlotte ( cutie snabela ofir.dk )

    SvarSlet
  13. Stort tillykke med bloggens fødselsdag! :D

    Jeg elsker historiske romaner; desværre læser jeg alt for få!
    Leonora Christina er ikke en af de historiske personer, jeg kender mest til, men disse bøger af Herta J. Enevoldsen er helt sikkert kommet på min ønskeliste efter dine rosende ord om dem!

    Hilsen Mette :)
    (fanpire@live.dk)

    SvarSlet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig