søndag den 2. juni 2013

Dag 2 - 10 fakta om dig selvom ingen ved

Hold da op. Den er svær. Især hvis det skal være ting ikke engang manden i mit liv ved. Hvilket nærmest er umulig. Han ved alt om mig. Så det må blive hvad I mine læsere ikke ved.

1. Nogle af de historier jeg mest elsker har jeg aldrig fået læst på bog!!  De er f.eks Beauty and the Beast, Gone with the Wind, Jane Eyre, The Notebook, North and South. Men det gør jeg snart noget ved. Det er måske nok fordi jeg frygter, at ødelægge det perfekte billede jeg har af dem.

2. Min kat har stamnavnet Blue Seduction. Men vi kalder ham Snuggy. Og Basse. Og Snugs. Og Snuggy Pus. Osv osv. Han er af racen Ragdoll. Har blå øjne og rigtig fluffy pels. Jeg har haft et jordegern, fisk og fugle som kæledyr. Men katte har altid været mine yndlings kæledyr.

3. Jeg går aldrig i shorts. Hvis der er godt vejr så går jeg kun i kjoler og nederdele.

4. Jeg ELSKER salt lakrids. Hvilket ikke er for godt for mit i forvejen høje blodtryk. ;0)

5. Når jeg har læst en bog skal den helst se ulæst ud. Det gør at jeg nogle gange holder rykken presset sammen så det bliver svært at læse. Men også sørger for at ryggen ikke knækker. Så jeg er aldrig frygtelig glad for at låne mine bøger ud. :0)

6. Jeg har så længe jeg kan huske været langhåret. Lod mig dog overtale til at klippe det til kinderne da jeg skulle være min søsters brudepige. Jeg var 13. Og det eneste jeg ønskede mig derefter var langt hår.

7. Jeg er meget tidsorienteret. Jeg skal helst lave noget mens jeg spiser. Og jeg skal helst høre lydbog samtidig med jeg rydder op, støvsuger, vasker op mv.

8. Jeg er frygtelig dårlig til at huske og tage noget at spise. Hvilket gør at jeg ofte glemmer nogle måltider. Ups.

9. Jeg har været spring gymnastik i mange mange år. Men efter jeg er holdt, så er motion en by i Rusland.

10. Da jeg var ca 13-15 år gammel læste jeg meget Victoria Holt og spillede magic the garthering kort.
SHARE:

8 kommentarer

  1. Du burde virkelig læse Gone With the Wind - den giver et meget mere nuanceret billede af både Scarlett og Rhett. Jeg elsker den! Men der er selvfølgelig en del krig i som man skal igennem også, men det er det værd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt lyder lovende. Nu glæder jeg mig endnu mere til at læse den.

      Af en eller anden grund har jeg været mærkeligt fascineret af den Amerikanske borgerkrig, så jeg håber ikke det bliver så slemt for mig med det. :0)

      Slet
    2. Hehe nej, så er det da helt klart et must-read for dig :D

      Slet
  2. Er desværre også med på nummer 8. Ikke særlig smart!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej jeg tror desværre heller ikke det er særlig sundt. Det må vi blive bedre til. :0)

      Slet
  3. Jeg kan varmt anbefale både Jane Eyre, North and South (hvis det altså er Gaskell og ikke Jakes, der er tale om), og bestemt også Gone with the Wind. De er udødelige fortællinger, og jeg er ikke blevet tilnærmelsesvist skuffet over dem - snarere positivt overrasket. Jeg forstår dog godt din forsigtighed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var faktisk Jakes jeg tænkte på, men jeg er helt vildt nysgerrig på Gaskells. Så den er også kommet på listen over soon must reads.

      Slet
  4. Jeg kan så anbefale Jakes' Nord og Syd :) Synes det er en fantastisk dejlig historie, omend lettere romantisk fremstilling af historiens gang, men helt bestemt værd at læse :)

    SvarSlet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig