torsdag den 20. juni 2013

Dag 20: Parfumen du bruger

Parfumen Parfumer jeg bruger, er et emne jeg har glædet mig til. Jeg elsker mine parfumer. Så jeg advarer lidt på forhånd den måske lidt lange post.


Dette er et billede af de parfumer jeg bruger til dagligt, alt efter om det er til hverdag eller fest.






Jeg er typisk til to type parfumer, som jeg elsker at skifte imellem.


Den første gruppe er den blomsterne romantiske, eventyrlige duft. Der har jeg ligenu kun to favoritter, nemlig:


Pleasures Esteé Lauder, har i alt 19 noter. De mest fremtrædende er liljekonval, syren, pæon, lyserød peber, lilje, fresia og jasmin.

Romance Ralph Lauren, er en blanding af 13 noter. Rose er helt klart den mest fremtrædende, men ellers er der lotus, lilje, fresia,










Den anden gruppe har jeg fundet lidt flere jeg var vild med, nemlig de lidt sensuelle, mystiske, bewitching, independent parfumer.






Emporio Armani night, egner sig helt klart bedst som en aften parfume. Den er smuk, mørk og sensuel. Den har 16 noter, og af dem er de mest fremtrædende, tranebær, sandeltræ, orkide og magnolia.

Emporio Armani Lei Giorgio Armani har 17 noter, hvoraf vanilje, sandeltræ, heliotrope, og lime er blandt de mest fremtrædende.

Coco Noir Chanel, er især også en aften parfume og er min udgave af chanel no. 5. Den har 12 noter og starter lidt særpræget og unikt ud. Hvilket jeg elsker og går over i en lidt mere romantisk tone. Nogle af de mest fremtrædende toner er patchouli, sandeltræ, olibanum og bergamotappelsin.

Glamourous Ralph Lauren er en perfume min kæreste købte til mig i sin tid. Helt uden min indblanding, og det har han gjort rigtig godt. Den er unik, charmerende og har en glamourøs stil. Den har 9 noter, hvoraf arum lilje, lilje, plumeria og clementin er blandt de mest fremtrædende.





Mine to absolutte favoritter er:




Midnight Poison Dior er også en af de mørke aften parfumer. Den har kun 6 noter, hvoraf patchouli, rose, rav og bergamotappelsin er de mest fremtrædende. Jeg elsker, elsker, elsker den her parfume. Den er så fantastisk. Den er lige mig. Forførende fremtrædende og stærk i starten, og blød og smuk under. Jeg er også ret vild med reklamen, jeg synes den understrejer parfumen så perfekt. De har fået skuespillerinden Eva Green, som altid spiller sådan nogle gode stærke kvinderoller, til at spille en moderne lidt mørk aksepot.





Dior Passage No. 9 Dior er en Dior 60 års jubilæums udgave. Jeg købte den i Paris, og den var vanvittig dyr, jeg tør ikke sige hvor dyr. For der blev lavet tre passage udgaver som kun blev lavet i ganske få udgaver og kun blev solgt i Paris. Flasken er så enestående smuk. Og duften er lidt for mig ligesom at få lagt et fløjlstæppe rundt om mig. Så forfinet, så forførende og smuk.
Jeg har skrevet noterne ned et sted, men jeg kan ikke lige umiddelbart finde dem, men det jeg kan finde om parfumen er at duften er ​​forførende tuberose, træagtige noter og mørke nat med fyrværkeri,  og er inspireret af den personlighed meget sexet, dejlig og charmerende Gisele Bündchen.
Jeg har endnu ikke brugt den, men jeg elsker duften af den, og jeg ved at jeg vil bruge den til mit bryllup.


Jeg tror at man kan aflæse et menneske ud fra hvad de læser, såvel som hvilke parfumer de godt kan lide. Og der rammer de to sidste mig især rigtig godt. Parfumerne afsløre jo heldigvis ikke vores negative egenskaber. ;0)
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig