fredag den 1. november 2013

NaNoWriMo starten er gået

Starten er gået... hvordan gør man så det her nanowrimo? Der findes et utal af tips, og jeg vil bare ende med at gentage andre, så tjek dette link ud for inspiration til Nanowrimo måneden.




Her er et billede af mit skriveprojekt, der er blevet puttet ned i en fin æske. Og der bliver alle de mange notater liggende. I hvert fald i dag. Det var dagens udfordring for mig selv. Start på romanen uden at se på nogen som helt notater. Meningen er at jeg skulle føle projektet og ikke overtænke projektet.


De 1667 første ord er skrevet! Yayyy...!  Det var faktisk svært at komme i gang igen, jeg har haft en tør periode siden jeg var på skriveferie. Så det var lidt svært at komme ind i, men det vigtigste ved nanowrimo er at sige pyt, der skal bare produceres. Man skal glemme alt om den indre kritiker. Accepter at romanskrivning er fyldt med en masse masse fejl og dårlige tekster. Det er en del af processen.

Og hvad fik jeg skrevet? Kapitel 1.. yes.. du hørte rigtig. Jeg har skrevet kapitel 1 på min bog som i forvejen har et kapitel 1. Jeg skriver ikke kapitel 1 om. Nope, jeg smider et ekstra kapitel ind foran mit originale kapitel 1.

Jeg er happy med den her start. Jeg synes det hjalp ikke at kigge for meget på mine notater.


Så i alt skrevet i dag 1706 ord = en scene. En meget dramatisk scene faktisk. Men den var sjov at skrive. ;0)


Det sjove ved nanowrimo denne gang for mig, er at det giver gode minder fra sidste år. Også selvom sidste år endte i total fiasko, så var det sjovt. Sidste år hørte jeg af en eller anden mærkelig grund den her sang en del:



Jeg elsker at følge andres proces, men jeg kender ingen danske bloggere som skriver om det. Kender i andre nogen jeg kan følge?
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig