lørdag den 9. november 2013

Thor 2 - The Dark World



Tordenguden Thor får ikke fred efter Avengers. Han kæmper for at redde Jorden og alle de ni riger fra den gamle dark elver race, som ledes af Malekith. Asgard kommer på hård prøve, og har svært ved at holde stand mod så hård en fjende.

Jeg bliver så glad når jeg sidder og ser Thor. Jeg elsker at min nu nye yndlingssuperhelt (Jep go home Batman og Spiderman) er fra den nordiske mytologi. Det gør ham lidt dansk synes jeg. ;0)

Jeg så filmen i 3D - men det var der virkelig ikke nogen grund til.





Loki! Jeg elsker Loki. Jeg elsker når skurkene er så seje, at de kan narre de gode, uden at de gode er direkte dumme. Jeg synes Tom Hiddleston gør et fantastisk arbejde med at spille Loki. Jeg kan ikke forstille mig andre end ham i rollen. Han er helt perfekt.

Chris Hemsworth og Natalie Portman er også godt castet. Chris Hemsworth ligner en rigtig viking. Og hold da op, sikke en overkrop.

Tom og Chris er helt klart to store grunde til hvorfor filmene fungerer så godt. Man har ingen problem i at leve sig ind i deres verden, fordi de gør det så godt.




Selvom slutningen var forudsigelig, så gør det ikke noget, for hvis den havde sluttet på andre måder så ville jeg have været utilfreds. Den var perfekt. Thor er klart den nye Superman. Eller i det mindste var det sådan her de burde have lavet Superman filmen.

Thor - The Dark World har det hele, den er storslået flot, højtgrineden humoristisk, et succesfuldt tvistet plot, nervepirrende spænding, sorgfuldt heartbreak, fluffy romance og den rette kombination af aktion, handling og historiefortælling.

Det er en film jeg kommer til at gense rigtig mange gange.


SHARE:

4 kommentarer

  1. Enig enig! Jeg så den i går... Endelig!
    Thor er fantastisk.. Ham og Ironman.. !! Og Loke er nu også ret sød på trods af han faktisk spiller ond.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, han er bare så god til at spille ond og slesk og slibrig at det er en fornøjelse at se.

      Slet
  2. Ih glæder mig sådan til at se den! Jeg elsker også Tom Hiddleston som Loki, han spiller bare så godt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja han spiller rollen fantastisk. Jeg håber sådan de laver en film mere. Og en til og en til osv. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig