fredag den 22. november 2013

Wonderbook - Walking With Dinosaurs anmeldelse


Den 13. November udkom ’Walking With Dinosaurs’ til Wonderbook. I spillet kan du ved hjælp af din Wonderbook gå på opdagelse i dinosaurernes verden, som den så ud for 150 millioner år siden. Rejs tilbage i tiden og find dinosaur-fossiler, og mød forhistoriske kæmper og dødbringende rovdyr ved at vippe, dreje og bevæge din Wonderbook og Move Controller.

Walking With Dinosaurs er udviklet i samarbejde med BBC, som i 1999 producerede en dokumenter om dinosaurernes liv på jorden. I år 2013 har vi helt andre teknologiske virkemidler til rådighed og ’Walking With Dinosaurs’ har derfor fået en opgradering med spillet til PlayStation 3 og Wonderbook, der benytter augmented reality. I slutningen af året kommer 3D-filmen ”Walking With Dinosaurs” også til det store lærred.

Med Wonderbookens augmented reality-teknologi bliver din stue forvandlet til en dinosaurudgravning, hvor du også har mulighed for at følge de karakterer der medvirker i 3D-filmen og interagere med dem på en helt ny måde.


Jeg prøvede i sin tid Book of Spells og jeg var med det samme vild med konceptet med Wonderbook, og snart udkommer Book of Potions også i samarbejde med J.K. Rowling. Walking with Dinosaurs er lige udkommet og jeg fik spillet til anmeldelse lige efter bogforum, og har prøvet det af flere omgange.




Wonderbook er en fantastisk opfindelse. I sin enkelthed er det en bog som giver dig det hele, viden, leg og masser af sjov. Samtidig. På skærmen kan man se magien udfolde sig foran sine fødder.

Walking with Dinosaurs er ingen undtagelse. På mange måder er det en magisk oplevelse at spille. Især fordi man selv er en del af spillet. Ved at bruge kameraet og kontrolleren på playstationen er det nu en selv der skal gemme sig for Dinosauren. Ikke en figur du spiller, men dig selv. Din egen krop og dine egne bevægelser registreres og vises på skærmen.

Jeg elsker at det er et spil, samtidig med at det er læreridt. Jeg elsker at det skal være sjovt at lære. Jeg ville elske at have kunnet lære sådan her som barn. Det er simpelthen genialt. Dinosaurerne bliver lige pludselig virkelige, og det at du selv simulere udgravningen af dinosaurben gør det hele meget mere håndgribeligt. Jeg tror, at det man lære på den her måde, sidder meget bedre fast, fordi man ikke kun bruger sin hjerne men også sin krop.

Det kommer slet ikke bag på mig at jeg elskede spillet. For når playstation og BBC earth går sammen, så kan det umuligt gå galt. Jeg ser allerede nu frem til at dele den magiske oplevelse som det er, med de børn jeg endnu ikke har fået. Det er helt vildt, men det er rigtigt. Til bogforum havde de en stand og den var konstant fyldt med børn og det var tydeligt at de synes det var helt fantastisk.

Så hvis du står og mangler en julegave ide til dine børn, så vil jeg helt klart anbefale Walking with Dinosaurs. Jeg har virkelig kun rosende ord at sige om spillet. En ny måde at læse på som gør det sjovt at lærer. Lad os få mere af det!

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig