søndag den 2. februar 2014

This Week #32

Den her uge har været helt fantastisk. Jeg har haft deadline på Turbine på bøger jeg har opsat, og jeg glæder mig sådan til at de kommer fra trykken og jeg kan se dem fysisk. Det bliver stort! :0)

Kan i huske jeg skrev på min arbejdsplan at jeg ville tage flere billeder? Det vil jeg primært fordi at jeg har det her dyre kamera som jeg elsker at bruge, men som jeg af en eller anden grund ikke får brugt så meget som jeg ville. Jeg bruger i stedet min ipad til at tage billeder til f.eks. bloggen og instagram. - Hvilket jo er lidt tåbeligt, når man kan tage sindssygt flotte billeder med sit kamera.
Men det ironiske er så nu, at mit 17-85mm objektiv lige er gået i stykker. Suk. Ligesom man skulle til i gang med rigtig at tage billeder.


Den største nyhed her i ugen: J.K. Rowlings udtalelse om Ron og Hermione forholdet
Har i hørt det?? Hvis ikke, så læs her:
Her er nogle uddrag hvis du ikke har tid til at læse linket:

“I wrote the Hermione/Ron relationship as a form of wish fulfillment,” she says. “That’s how it was conceived, really. For reasons that have very little to do with literature and far more to do with me clinging to the plot as I first imagined it, Hermione ended up with Ron.”

“I know, I’m sorry,” she continued, “I can hear the rage and fury it might cause some fans, but if I’m absolutely honest, distance has given me perspective on that. It was a choice I made for very personal reasons, not for reasons of credibility. Am I breaking people’s hearts by saying this? I hope not.”

Rowling also says that Ron and Hermione would have needed “relationship counseling.”

Jeg kunne forestille mig at fans freaker rundt omkring i verden ligenu. Grunden til jeg ikke selv gør det er fordi jeg har fulgt serien fra bog nr. 4 udkom. Så bøgerne har ikke givet mig alle svarene fra starten, jeg har selv digtet og fantaseret på historien i tidens løb. Så jeg havde bl.a. et enormt stort ønske om at Harry og Hermione ville ende sammen, og jeg var ikke så glad for at Harry endte med Ginny. Jeg skrev sågar fanfiction der endte med Harry og Hermione sammen. (Jeg skrev også om Hermione og Draco, men shhh...) Dermed sagt så havde jeg det egentlig ok med J.K. Rowlings  endelige vision da bøgerne udkom. Men andre udgaver, som er blomstret i min fantasi, er stadig meget en del af bøgerne når jeg læser dem i dag.

MEN....

For alle dem som har læst Harry Potter i en køre og kun haft J.K. Rowlings verden som facitliste,  ja der må den her nyhed være frygtelig.

Som udgangspunkt er jeg virkelig ikke fan af forfattere der offentligt ændre deres oprindelige fastlagte vision. Jeg tror hun ved den udtagelse kan ødelægge serien for mange. For det de læser nu vil jo virke falsk! På det grundlag synes jeg J.K. Rowling skulle have holdt det for sig selv.
Men langt inderst inde i mig, er der også en lille stemme som er glad for at den havde ret i at Ron og Hermione ikke var rigtige for hinanden. :0)


Borgen tv-serien
Jeg er endelig begyndt at se Borgen tv-serien, og indtil videre må jeg tilstå at jeg ikke finder den særlig original eller særlig godt plottet. Men på trods af det så er det alligevel en af de bedste danske serier jeg har set. - Hvilket siger lidt om hvad jeg synes om danske serier. ;0) Jeg var kommet lidt væk fra at se tv-serien igen, - måske fik jeg lidt kolde fødder. Men i den her uge har jeg hørt to forskellige personer sige: at det der sker i dansk politik ligenu, (SF går ud af regeringen) ville virke urealistisk i en tv-serie som Borgen. Det fik mig til at undre mig og så derefter til endelig at gå i gang med serien. Jeg må konstatere at jeg ikke vil give dem helt ret, det som sker i Borgen er efter min mening på højde med det der sker i dansk politik ligenu.



Hold da op... langt indlæg... jeg bliver selv helt forpustet, så jeg må hellere holde for i dag. ;0)



Hvad synes i om J.K. Rowlings udtagelse? Har det ændret noget for dig?
SHARE:

6 kommentarer

  1. Jeg mener lige som du, at hun skulle have holdt det for sig selv. Hun kan jo alligevel ikke gøre det om, så det eneste hun formår med denne udtalelse er at skuffe sine fans. Det ændrer dog ikke noget for mig. Jeg holder stadig lige så meget af Hermione+Ron, som jeg gjorde før, denne bombe sprang :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hun skulle helt sikkert have holdt det for sig selv hvis der bare var chance for at det vil ødelægge bøgerne bare for en læser. Det eneste hun får ud af det er nemlig som du siger kun at skuffe nogle af sine fans.

      Slet
  2. Det gør absolut nul forskel for mig - jeg kan heller ikke forstå at folk går helt i spåner over det .. Måske fortyrder hun det nu, men nu ER det jo sket, altså kommer vores elskede historie jo ikke til at ændre sig ..

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt vildt dejligt at høre. Jeg synes det ville være frygteligt hvis der var noget der skulle gå hen og 'ødelægge' den helt igennem fantastiske serie for nogen. Det at læse bøger er også en meget personlig ting, så selvom hun siger at hun nu tænker det anderledes, så bestemmer hun jo ikke hvad vi skal føle om det.

      Slet
  3. Mærkeligt at Rowling kommer med den kommentar...... Det ændrer heldigvis ikke noget for mig, for historien er jo ligesom skrevet. Men fuldstændig unødvendig udtalelse hun kommer med...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er det nemlig. Hun får ingenting ud af at nævne det. Hvis hun er træt af slutningen, jamen så skulle hun tage at skrive nogle flere Harry Potter bøger i stedet. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig