søndag den 16. marts 2014

Harry Potter - page to screen review


Harry Potter - page to screen: The Complete Filmmaking Journey

Forfatter:
Genre: Faglitteratur
Målgruppe: Alle film og Harry Potter fans



















"Harry Potter: Page to Screen" opens the doors to Hogwarts castle and the wizarding world of Harry Potter to reveal the complete behind-the-scenes secrets, techniques, and over-the-top artistry that brought J.K. Rowling's acclaimed novels to cinematic life. Developed in collaboration with the creative team behind the celebrated movie series, this deluxe, 500-plus page compendium features exclusive stories from the cast and crew, hundreds of never-before-seen photographs and concept illustrations sourced from the closed film sets, and rare memorabilia. As the definitive look at the magic that made cinematic history, "Page to Screen" is the ultimate collectible, perfect for Muggles everywhere.


Harry Potter - page to screen er en perle for enhver Harry Potter fan. Indholdet er pakket ind i en kæmpe men flot indbinding med masser af flotte billeder, på kvalitetspapir. Udseendet er utrolig tilfredsstillende og jeg er næsten helt begejstret når jeg vender hver side.

Så er det store spørgsmål så, kan indholdet leve op til alt det? Ja det kan det faktisk. I hvert fald for mig. Jeg elsker at læse om hvordan de enkelte Harry Potter filmatiseringer blev til, og faktisk synes jeg næsten der er alt for lidt information, jeg ville gerne have haft meget mere. Men jeg er også utrolig nørdet når det kommer til Harry Potter.

De eneste minusser er at jeg godt kunne have undværet nogle enkelte gentagelser hist og pist. Noget af det sidste om tøj og lokationer kunne godt have været mere informativ. F.eks. er der et afsnit hvor de fortæller ganske kort om tøjet, hvor jeg ville have elsket og høre hvad skuespillernes reaktion var på deres karakters udseende.

Der findes så mange udtagelser om filmen, så den her bog skulle indholde alt det vi ikke har hørt. Det gør den i nogle henseende, men ikke i andre, og det er lidt synd.

Men i bund og grund så er det bare en fantastisk samling af skønne minder om en total epic film-serie. Som nok skulle underholde enhver der vil kalde sig fan. Hvis ikke man er så meget til den nørdede tekst, så er den ikke mindre fantastisk bare at bladre i. Den er så visuelt smuk, at jeg allerede flere gange efter endt læsning har taget den ud fra reolen for bare at bladre i og derigennem finde lidt Harry Potter lykke. Det virker også hvis man har en dårlig dag. ;0)
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig