fredag den 25. april 2014

Onsdage i tårnet anmeldelse

Onsdage i tårnet


Forfatter:
Serie: Castle Glower #2
Originalsprog: Engelsk
Originaltitel: Wednesdays on the Tower
Genre: Fantasy
Målgruppe: Børn og unge
Udgiver: Forlaget Alvilda


Tak til Alvilda for anmeldereksemplaret












Onsdagene på Funkelborg Slot er helt almindelige og lidt kedsommelig dage. Der vokser ingen nye gange eller ekstra tårne frem – der sker i det hele taget ingenting. I hvert fald ifølge Celia, som kender slottet bedre end nogen anden.

Derfor bliver Celia overrasket, da hun en onsdag opdager et nyt tårn med et rum, hvori der ligger et gigantisk orange æg. Slottet fortæller Celia, at hun skal tage sig af ægget og det væsen, det gemmer på – men også, at hun skal holde det hemmeligt for sin familie.


Jeg var ikke helt oppe og ringe over den første bog i serien, 'Tirsdage på slottet' men det er jeg til gengæld med den her bog, 'Onsdage i tårnet'. Den er bare så sød og jeg synes karakterne har udviklet sig til interessante og sjove personer. Det er virkelig en skøn fortælling.

Historien er enorm fantasifuld og enormt sød, let og luftig at læse. Jeg kan personligt godt lide at vi får mere information om slottet og så elsker jeg bare historien omkring at Celia finder et æg og at hun skal tage sig af det. Det er så skønt når der er mytologiske dyr med i bøger. Jeg elsker det. Det giver en ekstra dimension til karakterne.

Forfatterinden Jessica Day George er utrolig god til at spinde en historie. Jeg ville ønske at den her bog fandtes da jeg var i målgruppen, for så havde jeg nok nydt den endnu mere hvis det næsten er muligt.

Jeg glæder mig utrolig meget til den næste bog i serien, da den her slutter med en større clifhanger.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig