lørdag den 31. maj 2014

Kort om film jeg har set #6






About time

Skøn kærlighedshistorie! Og så handler den om timetravel - lige min type film. Elementer af fantasy og romance, hvad kan man mere have brug for? Desværre havde jeg hørt at det skulle være en ny the notebook. - Det er det ikke! Det gjorde faktisk at jeg blev meget skuffet. Jeg forestillede mig en mellemting mellem the timetravlers wife og the notebook, men i virkeligheden er den meget mindre seriøs end det. Den har stadige nogle sørgelige elementer, men med en god mængde humor.

Jeg fandt først bagefter ud af at Domhnall Gleeson også spillede Bill Weasly i Harry Potter. Hvilket imponerede mig, for han spiller en vildt akavet person i About time, og det gør han fantatisk!

Selvom der bliver sprunget let og elegant hen over eftervirkningerne af timetravel, så er det hel sikkert en film jeg kunne finde på at se igen. Det er umiddelbart ikke en ny the notebook for mig, men den er sød og fluffy og lige til en regnvejrsdag.







The Secret Life of Walter Mitty

Jeg skal være ærlig at indrømme - jeg aner ikke hvorfor jeg holder af den her film. Jeg elsker Walter Mitty! Han er fantastisk. Måske er det fordi jeg selv genkender den stor indre fantasi fra mig selv som lever så utrolige mængder i Walter Mitty. Jeg elsker at han er så meget nede på jorden, og umulig at rokke som det vil være med et bjerg. Han er nærmest et naturelement som er blevet sat i verden for at blive, og derfor overleve alle tænkelige situationer. Hans største udfordring er i virkeligheden kærligheden, og det elsker jeg.

Skøn film, min kæreste var dog ikke af helt samme opfattelse. Han sad sådan lidt uforstående tilbage, og det forstår jeg faktisk godt. Jeg er bare instant fan af Walter Mitty. Jeg elsker at man ikke kan sætte ham i bås og sige at sådan er han. Han er sin egen og han gør det helt fantastisk!
Filmen handler om en mand der skal bruge, der må jage fotografen rundt i verden for at få forsiden til magasinet hvor han arbejder. Filmen handler om en udadtil gennemsigtig mand, der i virkeligheden har et helt unikt indre liv, og som kaster sig ud i verden uden frygt, og ufattelig mod (hvilket egentlig mere synes at være hans jordnære urokkelige person) og altid lander på benene. ... Faktisk er det meget mere end det, men jeg synes ikke at kunne finde ord. Så se den! :0)








Runner, runner

Sikke noget l.... Ej.. okay, for at være fair, så var jeg da underholdt, men det irritere mig at jeg ikke rigtig synes at historien hænger sammen. Eller det gør den måske, men jeg synes ikke det er på et særligt solidt grundlag.

Jeg elsker ideen, men filmen har mere fokus på action end på dybde. Sådan nogle film skal der også være plads til, men jeg forstår ikke hvorfor der ikke kan være begge dele. Hvis den havde været bare en halv time længere, så tror jeg de kunne have lavet en fantastisk film.

Som det er nu, så tror jeg ikke det er en jeg gider se igen.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig