lørdag den 10. maj 2014

The Amazing Spider-Man 2

 

 

Peter Parker finder nu endelig ud af sandheden omkring hans forældres forsvinding og død. Samtidig lure en ny stor trussel fra Oscorp.


Jeg er så skuffet oven den her film at jeg har lyst til at give den en stjerne. Og Spider-man er en af mine absolutte yndlings superhelte, og dem der har fulgt mig noget tid, ved at jeg er stor marvel fan. Men jeg kan jo ikke kun give den en stjerne når det kommer til stykket, for der spiller jo mange ting ind. Jeg var virkelig godt underholdt hele vejen igennem og de lever stort set op til deres sædvanlige standart. Men den første Spiderman-film - altså af de nye her - er helt klart stadig min favorit.

Generelt er jeg rigtig glad for den nye Spider-man reboot og altså ikke den med Tobey Maguire. Jeg var egentlig godt tilfreds med den på det tidspunkt, men jeg elsker Gwens karakter spillet af Emma Stone, fordi hun ikke er så irriterende og totalt clueless som Mary Jane. Endelig har vi også en heltinde som ikke konstant skal være jomfruen i nød. Tobey Maguire gjorde det godt som Spiderman men jeg er faktisk mere fan af Andrew Garfield måde at portrærer spiderman på. Jeg synes han formår at gøre Spiderman endnu mere virkelighedstro.






Så grundlæggende er det jo bare fantastisk. Men de ødelægger det i 2eren. Øvøvøvøv… Den er klichefyldt i hvert fald i måden at trappe op til slutningen på, og så er den noget SÅ forudsigelig. Og grundlæggende ødelægger de også bare 3'eren for mig allerede. 3'eren kan umuligt redde det rod de har lavet. Jeg er så skuffet!

Jeg ville ønske jeg kunne komme ind på en masse detaljer, men jeg vil ikke spoile noget, hvis du endnu ikke har set den.
 
 
 


Så selv den skuffede del af mig virkelig gerne vil give den en stjerne, i protest - som om jeg kunne gøre noget ved filmindustrien…. Så taler vi alligevel om en kvalitetsfilm som helt sikkert nok skal fange og underholde sit publikum. Og jeg synes så bestemt også det er en film der bare skal ses.
 
 
 
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig