onsdag den 28. maj 2014

The Selection Stories: The Prince & The Guard

The Selection Stories: The Prince & The Guard

Forfatter: Kiera Cass
Serie: The Selection Stories, #0,5 + #2,5
Sprog: Engelsk
Målgruppe: YA
Genre: Paranormal Romance
Udgiver: HarperTeen


Serien er ved at blive oversat til dansk og udgivet hos Tellerup.














Two novellas set in the world of Kiera Cass's #1 New York Times bestselling Selection series are now available in print for the first time. The Prince and The Guard both offer captivating views into the hearts and minds of the two men fighting to win America Singer's love. This collection also features exclusive bonus content, including a sneak peek at The One, the eagerly anticipated third novel in the Selection series.


The Selection Stories indeholder to noveller. En fra prins Maxons synspunkt og en fra Aspens synspunkt. Novellerne følger handlingen fra The Selection Stories, bare set fra deres synspunkt i stedet for Americas. Derudover er der de tre første kapitler af The One, som er sidste bog i serien. Samt nogle ekstra ting i form af stamtavler, interview med forfatteren og generelt info om den verden The Selection foregår i.

Jeg ser enormt meget frem til The One, så det var skønt lige at få et gensyn med karaktererne. Jeg har før anmeldt The Prince novellen, fordi jeg i sin tid købte den som e-bog. Så jeg vil i stedet fokusere på at fortælle om The Guard og de ekstra ting som er at finde i samlingen. Min anmeldelse af The Prince kan du se her. Der er dog tilføjet nogle ekstra scener i The Selection Stories udgaven, som forlænger oplevelsen.

The Guard giver et skønt indblik i Aspens karakter, vi kommer lidt tættere på ham som person, og jeg synes at det billede der tegner sig af ham, faktisk er mere sympatisk end det billede jeg fik af Maxon under The Prince novellen og under The Elite romanen. Det er skønt når den rivaliserende part er en fantastisk fyr. Lidt ligesom med Jacob fra Twilight.

Dermed sagt så synes jeg ikke vi får så meget ud af at læse novellen. Vi får ikke rigtig nogle nye indblik i historien som helhed, og det er lidt synd. Men det var også det samme tilfælde med The Prince og den forlængede udgave.

Jeg kan rigtig godt lide de ekstra informationer der er i bogen. Jeg kan altid godt lide at få mere info om en verden, som jeg holder af at læse om og være fiktiv tilstede i.

Så alt i alt, en rigtig skøn samling i en fantastisk serie.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig