søndag den 22. juni 2014

Camp NaNoWriMo





Om 9 dage starter Camp NaNoWriMo! https://campnanowrimo.org/

Camp NaNoWriMo er sommerens svar på november-måneds NaNoWriMo. Sidste år opdagede jeg det for sent, og så skrev jeg det i kalenderen så jeg ikke ville glemme det i år. Men juli måned er bare ikke den bedste måned for mig at gå i skrive-mode. Man kan sige at der har man selvfølgelig sommerferie, så der burde man have tid til det. Men da jeg helt sikkert går i bryllupsplanlægningsmode hele juli, og derudover skal have tid til at se familien, så bliver der nok ikke vildt meget tid til at skrive 50.000 ord.

Men man kunne jo bruge den til at holde fast i at man burde skrive lidt hver dag også selvom man har ferie, eller har travlt på arbejdet med at gøre klar til at få ferie. :0) Så som i nok kan høre har jeg ikke besluttet mig endnu. Men november nanowrimo blev også besluttet næsten lige på dagen, og det var mit bedste NaNoWriMo ever. Så jeg tror ikke jeg skal planlægge det, men bare tage det som det kommer. Især også fordi jeg skal stor redigerer.

For jer der aldrig har hørt om NaNoWriMo så er det en måned (i dette tilfælde juli) hvor man sammen med andre folk på hele verden sætter sig ned og får skrevet. Målet er 50.000 ord, fordi det svarer til størrelsen på en roman. De fleste romaner er over 50.000 ord, men man skal som minimum også bare skrive 50.000 ord. Man kan sagtens skrive mere end det, hvis man har lyst. Så NaNoWriMo er et super værktøj til holde sig selv oppe på skriveriet, og få skrevet den roman man går med enten i hovedet, maven eller hjertet. Det er helt op til dig, og det er frit hvor meget du vil bruge NaNoWriMo. Man kan bruge det sociale community hvis man har lyst - meget, lidt eller slet ikke.
Man kan hver dag registrere det antal ord man har skrevet. At deltage i NaNoWriMo er gratis, det eneste man skal gøre er at oprette en profil og registrere en novelle man skriver på. (Det sidste behøver man i princippet ikke, men man kan vinde præmier hvis man "vinder" NaNoWriMo) Hvis du har et login til det oprindelige NaNoWriMo, så kan du bruge det samme på Camp NaNoWriMo.

Uanset hvad jeg vælger at gøre, så ville jeg i hvert fald lige fortælle det til jer skrivelystne, hvis det havde interesse for jer. Jeg vil altid meget gerne heppe på, så mail endelig jeres profil til mig hvis i har brug for noget hepning. :0)
SHARE:

2 kommentarer

  1. Åh, jeg elskede engang at skrive historier.
    Det er bare som om at jeg med tiden har mistet fantasien en smule desværre.
    Jeg ville dog ellers gerne... Men er tom for idéer :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det lige omvendt dig, jeg har alt for mange ideer, og ingen af dem vil lade de andre ideer komme til. :0) Jeg er helt sikker på du vil finde fantasien igen hvis du sætter dig ned og prøver. Sådan har jeg det i hver fald selv. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig