tirsdag den 3. juni 2014

Hjertets kald

 
Forfatter: Camilla Wandahl
Serie: Havets tåre #2
Genre: Paranormal, havfruer
Målgruppe: Børn og unge
Udgiver: Forum

 Tak til Rosinante & co. for anmeldereksemplaret


















Lejla kan ikke leve uden Seth. For at være sammen med ham må hun tilbage i vande.t Som havfrue. Men havet gemmer på langt større farer end knuste hjerter.


Jeg synes den her serier er så god at jeg faktisk er helt deprimeret over at den ikke fylder mere. Jeg ville rigtig gerne have læst om et større univers, og om flere eventyr, og om mere magi. Jeg vil rigtig gerne læse mere om hvordan det er at være havfrue. Jeg vil meget gerne have endnu flere tanker om hvordan er det at svømme og være halv fisk, halv menneske.

Der er faktisk alt for få havfrue-historier her i landet, hvor havfruen jo er et ret stort kulturelt kendetegn. Så det er super fedt at Camilla Wandahl gør noget ved det.

I bund og grund er 'Hjertets kald' bare virkelig skøn læsning. Det er en hurtig skøn letlæselig bog, og jeg tror virkelig at den bringer stor glæde hos alle dem der falder over den. Den er især oplagt her til sommerferien. Prøv at forstil dig at ligge ved stranden og læse om alt det magiske der kan foregå under havoverfladen. Jeg glæder mig helt vildt til at læse den sidste bog.

Jeg snakker ofte om mellembøger, når jeg snakker triologier, at de i bund og grund ikke står alene og kun fungere som bindeled mellem den første og den sidste bog. Men jeg synes faktisk at den her bog havde sit eget liv.

Nu ved jeg tilfældigvis at 'Hjertets kald' har været ude til en række betalæsere - derfor undre det mig faktisk at jeg fandt et større plothul. Men når det har været betalæst så må man gå ud fra at det ikke rigtig er noget læserne fanger. Eller måske er det med vilje og så får vi forklaringen i den sidste bog.

I hvert fald så kan jeg virkelig anbefale den her bog! Den er skøn, den er magisk og så er den dejlig dansk, samtidig med at den helt sikkert rammer noget internationalt.

Og så er coveret jo bare en fryd for øjet!!
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig