onsdag den 25. juni 2014

Skæbne anmeldelse

 
Skæbne

Forfatter: Christina Bonde
Serie: Nattens sanger #2
Genre: Fantasy
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Mellemgaard

Tak til forfatteren for anmeldereksemplaret
















Da sorgen knuser Victorias hjerte, imødegår hun sin skæbne. Men uventede hændelser komplicerer hendes nye eksistens. Mens skæbnegudindernes budskab bliver klart, finder Victoria sig selv som midtpunkt i et farefuldt spil af bedrag og opslugende begær.

Hvordan kan Victoria hævne sin sorg, når missionen truer hendes kærlighed til Lucas? Når vejen til sejr tvinger hende i armene på ondskaben? Når magten, hun selv besidder, er eftertragtet og årsag til forbrydelse? Hvem kan hun stole på?

Fjenderne truer overalt og tvinger Victoria til at beskytte fortiden. Så fødes en ny skæbne, der samler Victorias hjerte ...




Jeg kunne meget bedre lide Skæbne end den første bog i serien, som bære titlen Besat. Det plejer ellers sjældent at være sådan, nærmere omvendt, men jeg følte mig virkelig underholdt da jeg læste Skæbne. Det er især af den årsag at Christina Bonde skriver på sådan en levende og ligetil måde, som gør at man lever sig ind i teksten. Dermed sagt så ville jeg stadig ønske at forfatteren havde uddybet karakterne mere og ikke "bare" tog de valg der lige ligger først for. I forhold til handling og plot. Det gør uundgåeligt serien forudsigelig efter min mening.

Jo mindre man før har læst vampyr historier jo mere tror jeg man kan lide Nattens Sanger serien. For den har ikke som sådan noget originalt at byde ind med til vampyr-genren. Der er en smule verden-opbygning, men jeg synes sagtens der kunne have været mere. Jeg synes også det er blevet for meget en standard ting, at de kvindelige hovedpersoner i vampyr-serier er lidt for lidt selvstændige kvinder. De lader sig meget hurtigt overvælde og stiller ikke så mange spørgsmål ved begivenhedernes gang. Og så får jeg personlig lyst til at slå dem oveni hovedet. ;0) Så hvis man leder efter noget nyt inden for vampyr-genren, så er det her ikke bogen. Hvis du til gengæld ikke har læst så meget vampyr romance, eller bare generelt ikke kan få nok af den klassiske model, så er det her helt sikkert en bog du skal se nærmere på.

Noget af det bedste ved Nattens sanger serien er at den er dansk og man kan mærke at forfatteren brænder for at fortælle de gode historier. Det synes jeg er fedt. Noget andet der faktisk også er ret fedt er at bøgerne i serien udkommer så hurtigt efter hinanden. Det er noget der normalt er ret umuligt i forlagsbranchen. Nogle gange så tager det jo også op til et års tid at skrive en bog, men jeg ved ikke om Christina Bonde er super hurtig, eller hun har støvet gamle manuser af eller det er Mellemgaard der står for det hurtige arbejde. Jeg synes i hvert fald bare det er vildt forfriskende at opleve.
SHARE:

1 kommentar

  1. Jeg er i gang med at læse 'Besat' nu, og er faktisk blevet positivt overrasket. Men som du siger, er det også meget lidt jeg har haft med vampyrer at gøre efter Twilight serien. Jeg syntes der kom for mange efterligninger. Denne serie fanger mig dog alligevel, da der også er nogle friske og nye elementer i, og fordi den er dansk ;) - Glæder mig allerede til at læse 'skæbne' og 'følelse' :)

    SvarSlet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig