fredag den 27. juni 2014

The Lucky Ones

The Lucky Ones
Forfatter: Anna Godbersen
Serie: Bright Young Things #3
Genre: Historisk fiktion
Målgruppe: YA

























In 1929, the Bright Young Things escape Manhattan's heat for the lush lawns and sparkling bays of White Cove, looking for leisure, love, and luck.

New York City's latest It Girl, Cordelia Grey, is flying high with celebrity pilot Max Darby. But Max is a private person with a reputation to uphold—and a secret to hide. A public romance with a bootlegger's daughter could cost him more than just his good name. . . .

Aspiring triple threat Letty Larkspur has finally gotten her big break, but will her talent—and special bond with the married silver-screen star Valentine O'Dell—make her a target in the cutthroat world of Hollywood? Perhaps the ingenue knows how to play the leading lady after all.

Newly married to her longtime sweetheart, socialite Astrid Donal finds herself spending more time with one of her husband's henchmen than with him. With so many secrets between man and wife, is the honeymoon already coming to an end?



1920 er på mange måde en fascinerende tid. Hvorfor findes der ikke flere bøger som handler om det årti? Mit næste spørgsmål er så, hvorfor findes der ikke nogen bøger i den periode som er gode? Okay, der er nok rigtig mange der vil råbe op om The Great Gatsby ligenu. :0) Fair nok. Den kan accepteres, men den her serie…. faktisk spild af tid.

For det første får jeg mega spat af de tre hovedpersoner. De er simpelthen for dumme. Hver og en af dem. Jeg synes generelt ikke det er så rart at læse serier om airheads, det er jeg for meget feminist til. Det kan godt være kvinderne ikke havde så meget at skulle have sagt dengang, men selvom de stod i kulissen, så var de altså ikke snot dumme. Så lad venligst være med at vise mig det tak. Hvis du er lidt lige som mig, der på en eller anden måde godt kan lide at spejle sig lidt i karakterne, jamen så hold dig langt væk fra den her.

Mit næste store problem var at jeg ikke kunne lide slutningen, overhovedet. Den synes at tage pis på den tid man har brugt på at læse de tre bøger.

Hvorfor læste jeg så den sidste bog i serien spørger i nok? Jeg kan ikke lade være, er det simple svar. For at være mere konkret vil jeg skynde mig at fastslå at det ikke har noget som helst med serien at gøre. Der var ikke noget som jeg så frem til at læse om. Bevares det sproglige fejlede ikke noget, men når alt andet svigter så hjælper sproget ikke en dyt. Jeg læser kun videre fordi jeg inderligt håber at slutningen ville være fænomenal. Efter jeg første gang oplevede en gang at en slutning kan redde en hel bog, så har jeg siden aldrig kunnet lægge en bog fra mig. Det er pisse irriterende. :0) Især når man tænker på at det jo faktisk aldrig sker. Kun ganske få gange, og ja det har reddet et par bøger, men hvor mange timer har jeg så ikke brugt på alle de andre ligegyldige bøger…

Nu kom jeg vidst lidt væk fra anmeldelsen, men i princippet er der ikke så meget at sige til det end at jeg kunne ikke lide den, men det er ikke direkte teknisk dårligt, så måske du kan?
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig