torsdag den 10. juli 2014

Klub død

Klub død

Forfatter: Charlaine Harris
Serie: Sookie Stackhouse #3
Genre: Paranormal - vampyrer
Målgruppe: Voksne






















Sookie har et problem. Hendes vampyrkæreste, Bill, har været fraværende og uopmærksom på det seneste. Pludselig meddeler han, at han skal på forretningsrejse, men der ligger tydeligvis mere bag. Da en varulv forsøger at kidnappe Sookie, fortæller Bills leder, Eric, at Bill er blevet kidnappet. Han beder Sookie om hjælp til at finde Bill, og naturligvis træder hun til med det samme. Men da Sookie finder ud af, hvorfor Bill er blevet kidnappet, er han i knap så høj kurs hos hende …


Jeg ville virkelig ønske jeg havde læst de her bøger før jeg havde set tv-serien. Jeg er ret sikker på at jeg ville have haft en hel anden holdning til dem så. Jeg ville gerne have lavet mine egne billeder. I stedet falder jeg hele tiden tilbage til det visuelle som tv-serien har givet mig.


De begivenheder der foregår i klub død, synes jeg er bedre behandlet i tv-serien faktisk. Det gør lidt at Klub død virker mangelfuld, og det er jo helt forkert, for bogen var der jo før tv-serien. Så bogen kan i princippet ikke være mangelfuld, men det føler jeg lidt den er.

Jeg vil virkelig ønske at Sookie havde lidt mere hjerne og jeg ville virkelig ønske at hun skilte sig af med Bill. Helt ærlig - Bill er den mest kedelige karakter - ever. Igen begrunder jeg nok det her med mit forhold til tv-serien.

Desværre må jeg tilstå at jeg kede mig lidt under Klub død - måske fordi jeg har set handlingen før, men jeg er en smule bange for resten af serien på nuværende tidspunkt.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig