fredag den 4. juli 2014

Tag mig anmeldelse

Tag mig

Forfatter: Julie Kenner
Serie: Stark trilogy #2
Målgruppe: Voksne
Genre: Erotik
Udgiver: Politikens Forlag

Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplaret



















For Damien Stark er deres erotiske besættelse en leg. For Nikki Fairchild er det passionerede forhold, blevet en større og større del af hendes liv.
Damiens behov er overvældende - hans behov for nydelse, for kontrol, for Nikki. Hun har for længst indvilget i at være hans alene, men nu vil hun have ham til at aflægge det samme løfte. Hendes drøm er, at deres ubændige lidenskab kan føre dem endnu tættere sammen. Men Damien bærer på mørke minder, som ikke engang deres brændende passion kan kaste lys over, og selv om Nikki hungrer efter at lære hans inderste hemmeligheder at kende og få ham til at overgive sig helt og fuldt til hende, er hun klar over, at det kan komme til at knuse deres forhold.



Den længe ventede 2'er i Stark trilogien er endelig udkommet, og hvad kan den så som ingen andre erotiske romaner kan? For at forklare det kommer jeg her med en lille forhistorie:

Der var engang hvor jeg læste mange historiske kærlighedsromaner, disse romaner havde enkelte erotiske scener, men jeg synes de virkede malplaceret deri, og jeg ville hellere have været foruden dem. Så kom Fifty Shades of Grey og en hel bølge af erotisk litteratur efter, og de erotiske scener blev pludselig interessante. "Tag mig", er for mig gået lidt tilbage til det som jeg hellere vil undvære. Som læser vil jeg ikke have erotiske scener for enhver pris, og jeg vil slet ikke have dem med mindre de har en betydning for handlingen eller karakterudviklingen, og det synes jeg personligt ikke helt der var her.

Så det "tag mig" rent faktisk kan er at være en lidt blødere erotisk roman. Den er sød, den er romantisk og den er ikke så BDSM-agtig. Og det tror jeg faktisk tiltrækker en stor gruppe mennesker, det gjorde det i hvert fald med de historiske kærlighedsromaner.

Som alle de andre erotiske romaner så har vi også her personer som har ting de slås med. F.eks. er heltinden en cutter. Det er også ganske fint, men jeg synes det er lidt problematisk at hun slet ikke forsøger at kæmpe imod. Ikke rigtig. Det føles ikke sådan i hvert fald. Det føles lidt som om, at der virkelig ikke skal ret meget til før hun gør det, og måske er det også sådan det er for en cutter, men jeg synes bare virkelig personligt det ville have pyntet på historien hvis man havde set mere af hendes indre konflikt.

Selvom bogen ikke helt var mig, så skriver Julie Kenner rigtig godt og i et levende sprog der gør at man meget hurtigt kommer igennem bogen. Jeg kan også rigtig godt lide vores helt, Mr. Stark (også selvom jeg uundgåeligt ser en vis person fra Game of Thrones for mig) men jeg kan så, som sagt, til gengæld slet ikke forstå heltinden, og det er nok måske fordi jeg ikke forstår det hun gennemgår, men det synes jeg jo er forfatterens opgave at få os uvidende læsere til at forstå.

Den er perfekt til dig der synes Fifty Shades of Grey, eller lignende, var for meget, og du alligevel gerne vil have lidt kød på kærlighedromanen.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig