lørdag den 12. juli 2014

Vampire Academy - Blood Sisters




På dvd er nu udkommet Vampire Academy - Blood Sisters, som  bygger på bogen af Richelle Mead - Vampire Academy.


Jeg har været utrolig nervøs for at se den her film lige siden at jeg så den første trailer. Jeg tænkte, "nej, nej.... de har helt misforstået den bog". Det var heller ikke den store overraskelse da de danske biografer valgte ikke at vise den i biograferne - fordi filmen rent faktisk floppede i de amerikanske biografer. Selv den amerikanske blogsfære gik total amok i at se hvem der mest kunne svine den til.

Så det var med utroligt, utrolig lave forventninger at jeg så Vampire Academy, og på grund af de forventninger så kunne kun blive positivt overrasket. Jeg endte med at synes filmen var ok - dårlig.




Jeg blev positivt overrasket, men samtidig er jeg bare så skuffet over hvordan man kan ødelægge sådan en god historie. De har på ingen måde formået at fange den helt rigtige stemning, på trods af at de faktisk følger bogen utrolig godt, og at castingen og skuespillet faktisk var godt.

Det hele falder faktisk lidt på at man har forsøgt at skabe en humoristisk stemning omkring filmen, fordi man sikkert har været så frygtelig bange for at blive sammenlignet med Twilight. De burde bare virkelig have gået i den anden grøft, og taget historien mere seriøs.




Voksne fans af Richelle Meads bøger er der ikke rigtig plads til. Det er en ungdomsfilm på den der helt platte, akavede teenage-agitige måde. Så vi i de ældre generationer kan altså ikke kan være med. Det er desværre ikke en skøn pakke for alle aldre ligesom f.eks. Harry Potter filmene før så fantastisk.

På ingen måde vil jeg anbefale den her film for nogen fan af bøgerne. Jeg tror nemlig de vil føle sig en hel del fornærmet. Hvem vil jeg så anbefale den til? Jeg er bange for at jeg faktisk slet ikke vil anbefale den til nogen, ikke engang til min teenager niece - som ellers skulle være den perfekte målgruppe. Men seriøst der findes noget der er langt bedre, og det vil være synd at ødelægge hendes oplevelse af historien.


SHARE:

2 kommentarer

  1. Jeg er fuldstændigt enig. Allerede i traileren skinnede den platte humoristiske jargon igennem og frygtede også det værste - og blev bekræftet i det.
    Og jeg syntes virkelig at det er en skam at de har været så tror mod selve fortællingen, da jeg er bange for at de seere som ikke har læst bogen, vil tro at den at lige så dårlig.
    Suk-suk-suk...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja enig - det er lidt vildt at man med samme historie kan opnå så to forskellige fremstillinger af den. De er jo nærmest to modsætninger...

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig