fredag den 18. juli 2014

Zoes ekko

Zoes ekko

Forfatter: Alyson Noel
Originalsprog: Engelsk, Saving Zoë
Genre: Realisme
Målgruppe: YA
Forlag: Alvilda


Tak til Alvilda for anmeldereksemplaret





Der er gået et år siden det brutale drab på Zoe, og hendes femtenårige søster Ekko kæmper stadig med følgerne. Da Zoes tidligere kæreste dukker op med hendes dagbog, er Ekko først afvisende. Hun vil videre og tvivler på, at der står noget, hun ikke allerede ved. Men nysgerrigheden vinder: Hun begynder at læse.








Zoes ekko var en utrolig positiv overraskelse. Jeg havde lidt svært ved at starte på den, men jeg kunne slet ikke slippe bogen til sidste, jeg måtte bare vide hvad der skete. Hvilket kommer bag på mig, for jeg synes slet ikke den her bog er skrevet af den samme forfatter som har skrevet 'De Udødelige' serien. I den serie synes jeg det hele var meget overfladisk, men i Zoes ekko er der en enorm dybde, og jeg er imponeret over at Alyson Noel ved så meget omkring de følelser man gennemgår når man har mistet sin søster.

For mig ramte den her bog i hvert fald plet, men dermed sagt så er jeg ikke sikker på at alle vil kunne følge de tanker som Ekko gør sig i bogen, fordi de simpelthen (og heldigvis) aldrig har oplevet at miste nogen så tæt på dem selv.

Bogen handler om livet, sorg, kærlighed og hvordan Ekko kommer videre efter at have mistet sin søster, men det handler i lige så høj grad om Zoe, som vi følger igennem hendes dagbogsnotater. Nogle gange kan dagbogsnotater af andre personer godt virke dræbende på flowet, men her var det faktisk lige før at det er Zoes dagbogsnotater der var mest spændende.

Jeg forstår godt at Alyson Noel har vundet priser for den her bog, og jeg ville ønske at den havde eksisteret da jeg havde været yngre.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig