tirsdag den 12. august 2014

Alvins farvel

Alvins Farvel

Forfatter: Manu Sareen
Målgruppe: Børn
Genre: Realisme
Udgiver: Politikens Forlag


Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplaret




















Alvins bedste ven er kaninen Molly. Dun har lange bløde ører, og Alvin kan fortælle hende alt i hele verden. En dag ligger Molly helt stille i bunden af sit bur. Hun er død. Far og Alvin begraver hende i haven, tæt på legehuset.

En poetisk og usentimental historie for børn og deres voksne om livets største og sværeste spørgsmål.



Alvins farvel er som der også beskrives på bagsiden en ret usentimental historie om døden, og det at miste familie eller kæledyr. Jeg synes den er skrevet på en rigtig fin og god måde, og som jeg tror ville være et rigtig godt værktøj til hjælp hvis man skal håndterer børn og sorg.

Jeg elsker tegningerne. De er rigtig flotte og de er helt sikkert med til at gøre historien utrolig levende og flydende.

En ting jeg rigtig godt kan lide er, at man kan slet ikke mærke politikeren, som jo er Manu Sareens erhverv, i teksten, men nærmere en far med masser af familiekærlighed og forståelse. Jeg synes især teksten bære præg af hvor vigtig tid til omsorg er i de situationer. At det først om fremmest er vigtig at tage sig tid til at snakke om de store spørgsmål i livet, selvom man måske har lyst til at springe let hen over dem.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig