tirsdag den 19. august 2014

Stendød anmeldelse

Stendød

Forfatter: Charlaine Harris
Serie: Sookie Stackhouse #5
Originalsprog: Engelsk
Genre: Paranormal - vampyrer
Målgruppe: Voksne
Forlag: L&R






















Da Sookie ser sin bror Jasons øjne begynde at ændre sig, ved hun, at han nu for første gang er ved at skifte til en varpanter. Hendes bekymringer bliver til iskold angst, da en snigskytte retter sit sigte mod den lokale bestand af hamskiftere, og Jasons nye panterbrødre mistænker ham for at stå bag mordene. Sookie har indtil næste fuldmåne til at finde ud af, hvem der står bag overfaldene – med mindre snigskytten finder hende først …


Under læsning af Stendød faldt min begejstring for True Blood serien endnu engang. Jeg kan mærke at jeg svinger utrolig meget op og ned i hvad jeg synes om den her serie. Men når jeg ikke sådan er helt pjattet med hverken Sookie eller Bill så er der også lidt lang vej. Det var kun Eric der kunne redde den i sidste bog. Men måske det hjælper når jeg har fået set tv-serien færdig, så farver den i hvert fald ikke mit syn under læsningen.

Stilen er en smule overfladisk, både i handling og i sprog, men jeg synes faktisk ikke det gør noget, for det er meningen at bogen skal være handling på handling. Der sker virkelig også noget, og det er helt sikkert det der gør at man alligevel føler sig underholdt hele serien igennem.

Min plan er at læse hele serien, også selvom jeg har svært ved at se hvordan forfatterinden næsten kan holde den gående i 8 bøger endnu.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig