fredag den 7. november 2014

Min fredag på bogforum

Min dag startede tidligt fra Jylland. Min mand og jeg skulle tilbagelægge nogle kilometer før vi kom frem til dagens store bestemmelsessted. 

Vi nåede ikke at komme frem til åbningen men heldigvis så har dr i år som noget nyt skabt webtv. Så vi kunne følge hele åbningstalen af Jussi Adler Olsen live og vi så også hvem der blev vinderen af debutantprisen. Som i år gik til krimien Eremitten. 

Da vi endelig kommer frem checket vi ind på hotellet og kl 12 stod vi ved indgangen til bogforum. 

Det første jeg gør er at gå over og hilse på Rikke (Andrups bookshelf) på Jentas stand. Derefter gik jeg over og fik et signeret eksemplar af Mads Nordbos bog. 

Herefter ja så er det faktisk ret svært at huske hvordan alting forløb i rækkefølge. Det hele var en stor bog lykkerus. 

Jeg ved at jeg mødte en masse fantastiske mennesker - bogbloggere, huf folk og forlagsfolk. Så der blev snakket en del. Men jeg fik da også set på lidt bøger og jeg hørte da et interview med AJ Kazinski og Jojo Moyes. Med tilhørende signeringer. 



Jeg opdagede mit eget fjæs på L&Rs stand. Det var knap så sjovt. :0) men hvad der var endnu mindre sjov var at jeg bliv interviewet af DR. Puha, jeg var alt for forvirret til at sige pænt nej tak. Men pyt når man er i bogland er det svært at være ængstelig og forfængelighedskvalerne bliver glemt i beundring af smukke bogcovers. 


Min dag sluttede med en reception på Turbines stand. Det var fedt at kunne sætte ansigter på de forfattere, oversættere og korrekturlæsere som man har haft med at gøre det sidste års tid. Særligt var det lidt sjovt at høre at ens forside har været rost i lektørudtalelser. 


Det var lige et kort glimt af min også alt for korte fredag. Jeg glæder mig til nye skønne oplevelser igen i morgen. 





SHARE:

2 kommentarer

  1. Åh, altså, din stakkel! DR overrumplede dig også lige der! Men det var så hyggeligt at støde ind i dig og snakke lidt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var frygteligt. Jeg håber sådan at der ikke var nogen jeg kender der så nyhederne. :0)
      Og ja det var super hyggeligt lige at snakke med dig. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig