fredag den 14. november 2014

Shopaholic Ties the Knot

Shopaholic Ties the Knot

Forfatter: Sophie Kinsella
Serie: Shopaholic #3
Genre: Chick-lit
Målgruppe: Voksne
På dansk: Shopaholic i medgang og modgang
Udgiver: Lindhardt og Ringhof






















Life has been good for Becky Bloomwood: She’s become the best personal shopper at Barneys, she and her successful entrepreneurial boyfriend, Luke, are living happily in Manhattan’s West Village, and her new next-door neighbor is a fashion designer! But with her best friend, Suze, engaged, how can Becky fail to notice that her own ring finger is bare? Not that she’s been thinking of marriage (or diamonds) or anything . . . Then Luke proposes! Bridal registries dance in Becky’s head. Problem is, two other people are planning her wedding: Becky’s overjoyed mother has been waiting forever to host a backyard wedding, with the bride resplendent in Mum’s frilly old gown. While Luke’s high-society mother is insisting on a glamorous, all-expenses-paid affair at the Plaza. Both weddings for the same day. And Becky can’t seem to turn down either one. Can everyone’s favorite shopaholic tie the knot before everything unravels?  


Det her er den bedste Shopaholic bog jeg har læst indtil videre i Kinsellas fantastiske hjertevarme og vildt sjove serie om Becky Bloomwood, der som bekendt har lidt svært ved at holde igen med det der shopping.

Jeg elsker Becky hun er virkelig og så nem at relaterer til, også selvom jeg på andre tidspunkter er ved at falde ned af stolen af grin over hvor uheldig og naiv hun er. På mange måder - og det her er en vildt mærkelig sammenligning - minder hun mig faktisk lidt om Anders And. Ja I know... men han er også ret usympatisk til tider, men han har også et hjerte af guld og så føler man inderligt med ham, fordi han altid bliver behandlet dårligere end han fortjener og fordi han er så uheldig. Han er noget så utrolig menneskelig og samtidig er han med til at skabe evige mindeværdige latteroplevelser. Og det er præcis sådan jeg har det med Becky. Så ja det er en mærkelig sammenligning, men for mig så er den bare helt rigtig.

Sophie Kinsella skriver fantastisk. Hun er utrolig skarp i hendes skrivestil og så knus elsker jeg bare sindssygt meget hendes skønne engelske humor. Så det er bare virkelig underholdning i topklasse. Jeg elsker det. Det er lige hvad jeg har brug for i de her triste og mørke efterårsdage. For hvis der er noget Becky kan, så er det at sprede fest og farver.



SHARE:

2 kommentarer

  1. Åh, jeg elsker Becky og nyder virkelig at læse om hende. Så skrupskør og vildt charmerende :'D

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig. Hun er helt unik på sin egen måde. Kinsella er en fantastisk forfatter!

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig