onsdag den 10. december 2014

A Season for Hope

A Season for Hope

Forfatter: Sarra Cannon
Serie: The NA's of Christmas
Genre: Realisme, julenovelle
Målgruppe: New Adult

Bogen fås ikke på dansk





















Being dumped just before the holidays was my worst nightmare. I’d spent so many years thinking Preston Wright was the one for me that when he told me it was over, I thought I’d rather die than face the future.

My mother always says Christmas is a magical time of year. A season for hope. All I know is that just when I thought I’d lost mine, hope somehow found its way back to me. Just in time for Christmas.



Det her er egentlig en meget sød julehistorie. På trods af at den ikke handler så meget om jul. Men det er jo en af mine store kæpheste med de her julenoveller. Hvis det skal hedde julenovelle, så må det også meget gerne have noget med julen at gøre, ud over at handlingen tilfældigvis foregår i december måned, altså.

Mit største problem med historien, og grunden til den lave rating, er fordi at novellen er dårlig gennemarbejdet. Der er et par manglende ord hist og her, og flere gentagende afsnit. De gentagende afsnit var helt klart det der irriterede mig mest. Selv hvis man sad med en lang roman ville man ikke skrive nøjagtig de samme tanke-tilbageblik to gange i træk, og det oplevede jeg her. Hvilket giver sådan en træls tilfredsstillelse, fordi man som læser ikke helt føler at forfatteren har haft respekt nok for sin egen tekst til lige at læse det igennem.

Personerne var en smule flade, og der er nogle reaktionsmønstre jeg synes var lidt ukarakteristiske for dem. Så det er ikke ligefrem den bedste tekniske novelle jeg har læst. Og da hverken sproget eller historien var noget særligt, så ender jeg altså på to stjerner.

Så hvis du har lyst til at læse en af New Adult julenovellerne, så findes der altså nogle der er langt bedre.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig