mandag den 22. december 2014

Bøger jeg ser mest frem til i 2015

Da de danske forlag ikke er så gode til at fortælle hvad der udkommer til næste år, som de udenlandske forlag, så bære den her blogpost mest af alt præg af de udenlandske bogudgivelser jeg glæder mig til udkommer næste år. Særligt er det bøger i serier jeg er i gang med at læse, eller forfattere hvis hånd jeg glæder mig til at se mere af. Det har været rigtig svært at lave den her liste, for der er rigtig mange bøger jeg glæder mig til. Så jeg har forsøgt at holde mig til 10, for at listen ikke skulle være uendelig lang.


Bøgerne kommer her i en tilfældig rækkefølge:






Jeg blev helt vildt begejstret da jeg så at Meg Cabot skriver på en ny Princess Diary bog, og denne gang til voksne. Jeg elskede at læse Princess Diary bøgerne, og jeg fulgte dem som de udkom, det var helt vildt hyggeligt. Så jeg glæder mig rigtig meget til et gensyn med Princess Mia.








I 2014 blev jeg fuldstændig skud i Fables - graphic novels. Og jeg vil helst ikke gå i gang med de sidste jeg mangler, på trods af at jeg brænder for at gøre det, før vi nærmer os udgivelsen af de sidste to bøger i serien.








Geminiderne




Geminiderne er danske Nanna Foss' 2. bog i hendes Spektrum serie. Der er desværre ikke kommet cover til endnu, men jeg er ret sikker på at den skal hedde Geminiderne (mener at have set det på Nannas facebook side.) Jeg glæder mig så utrolig meget til at læse den næste bog. Jeg er så spændt! Jeg har læst en lidt tidligere udgave af den, og særligt derfor er jeg rigtig spændt fordi jeg ved den har gennemgået en kæmpe redigering siden! Nanna Foss er virkelig også en man skal holde øje i Danmark hvis man er til ungdomslitteratur - og rigtig godt kan lide den amerikanske af slagsen.









Kiera Cass er jeg ikke så vild med som person hvis jeg skal være helt ærlig, men hendes bøger. Ja de forstår at ramme fuldstændig plet hos mig. Så jeg skal helt klart have fingre i den her sag, som er en slags fortsættelse i Selection serien. Den handler nemlig om America Singers datter der nu skal til at gennem gå Selection. Og så er forsiden bare SÅ flot!








Rick Riordan skriver om nordiske guder!! Det er jeg meget spændt på hvordan han klare. Efter erfaring synes jeg nemlig ikke de amerikanske forfattere helt forstår den nordiske mytologi. Men Rick Riordan er en mester til mytologi, så mon ikke det viser sig at være en positiv oplevelse.






Shopaholic to the stars 2



Jeg ved faktisk ikke om den her bog udkommer næste år, da der faktisk er meget lidt info at få om den. Men eftersom den sidste bog slutter med at Becky will return soon. Så satser jeg på at den næste bog kommer i 2015, og jeg glæder mig til at få nogle af de svar Kinsella lod hængende i den sidste bog.








Hvad? En ny serie fra Sarah J. Mass? En blanding af Faerie lore og skønheden og udyret?? Det er da bare en instant mustread!! Samtidig udkommer hun også med den fjerde bog i Throne of glass serien, og den glæder jeg mig selvfølgelig også rigtig meget til, men den har desværre ikke fået cover endnu.







Jeg elskede Cynthia Hands Unearthly serie. Hendes måde at skrive på inddrog mig bare fuldstændig i den historie. Den her bog er den næste fra hendes hånd, så den skal jeg helt sikkert læse. Selvom jeg er en smule nervøs over at det er realisme. Ville have været fantastisk hvis hun havde lavet endnu en paranormal.






Sweet Temptation
 

Sweet Temptation er historien fortalt fra Kaidans point of view i Wendy Higgins Sweet trilogy. Og hvis der er en fyr man kan kalde for en bad boy, så er det Kaidan. Så den skal jeg da selvfølgelig læse!








Jeg var ret så vild med Half Bad. Så jeg glæder mig utrolig meget til at læse den næste i serien af Sally Green. Jeg er meget spændt på hvor serien er på vej hen, da det er en historie der er anderledes i forhold til mange af de andre paranormale bøger der findes på markedet. Så jeg er spændt på om den går til den fantastiske side eller til den dårlige side. Jeg krydser fingre.


Hvilke bøger ser du særligt frem til i 2015?
SHARE:

4 kommentarer

  1. The Last Time We Say Goodbye ser jeg også frem til.
    OG PRINCESS DIARIES TIL VOKSNE?! JA TAK!!! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke, sådan havde jeg det også. Jeg glæder mig SÅ meget til den bog. :0)

      Slet
  2. Rigtig spændende indlæg!
    Personligt glæder jeg mig mest til 6. bog i 'A Song of Ice & Fire'... (hey, nu må det snart være på tide, at George R. R. Martin udgiver den! Jeg håber, det bliver i 2015!).

    2015 bliver forhåbentlig også året, hvor jeg får stiftet nærmere bekendtskab med Fables...

    Men ellers har jeg ikke pt. nogen kommende udgivelser i tankerne, selvom der helt sikkert kommer noget, som jeg gerne vil læse :-)

    Hav en dejlig jul!

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også rigtig meget til den 6. bog, men jeg har en eller anden anelse om at den først udkommer i 2016. Håber dog jeg tager fejl og at den udkommer i år. Og ja, glæd dig til fables. Jeg har allerede kværnet et par stykker her i juledagene. De er bare så fine.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig