lørdag den 27. december 2014

Hobbitten 3 - Femhæreslaget







Den her anmeldelse har egentlig været på vej rigtig længe, men jeg har lidt svært ved at skrive den, fordi at det næsten er som at sætter punktum. Punktum, nu er det slut. Punktum nu skal jeg ikke anmelde flere film fra Tolkiens univers. Desværre nægter Tolkiens søn at sælge rettighederne fra andre af Tolkiens bøger, så der kan laves flere filmatiseringer. Så det er virkelig et punktum. Et meget sørgmodigt punktum.

Ja jeg har læst rigtig mange kritiske anmeldelser af den her film inden jeg så den, og ærligt talt så chokerede dry mig ikke, at jeg kom ud fra biografen med kun positive og rosende ord om filmen. Jeg elsker virkelig det univers!

Inden jeg så filmen var jeg faktisk nervøs i forhold til nogle områder, hovedsagelig den kærlighedshistorie som Peter Jackson selv har skabt i historien. Men jeg burde faktisk slet ikke have været nervøs, det er tydeligt at Peter Jackson ved hvad han laver. For mig ender den her film 100% perfekt.




 
 
Det er bare en total epic film. Jeg er stadig i fuld beundring over hvordan jeg ikke kan kede mig under de store kampe. Det var det samme med i Ringenes Herre hvor en kamp tog 45 min. på lærredet, men jeg kedede mig ikke et eneste øjeblik. Noget jeg gør i alle andre film jeg har set. Krige og kampe er bare kedelige, men ikke under Peter Jacksons hænder.
 
Jeg elsker at vi ser lidt elvisk action. Det er der jo forståeligt nok ikke så meget af i Ringenes Herre, men her kunne de virkelig folde sig ud. Det var fedt!
 
Ja jeg kunne blive ved med at rose den her film til skyerne, men det fortjener den virkelig også. Det er en helt igennem magisk oplevelse at se den og hvis ikke du har set den endnu, så skal du tage at gøre det. Glæd dig selv men en epic fortælling i juledagene, som vil efterlade dig målløs af indtryk!
 
 
 


Det her er virkelig min type film. Og efter at have set den, så er der virkelig meget af kritikken jeg ikke forstår, for mig virker det mere som om at det er kritikkerne der ikke forstår filmen. Hvilket selvfølgelig er synd, men jeg er i hvert fald Peter Jackson og alle de fantastiske skuespillere så evigt taknemmelig for at gøre Tolkiens univers så levende for mig.



SHARE:

2 kommentarer

  1. Jeg giver dig helt ret i at det er en rigtig flot lavet film, men mine kritiske øjne hængte desværre fast ved nogle små filmiske detaljer der ikke helt hang sammen, men derudover var den rigtig god. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Oh no... det kan jeg ikke helt følge ... dem har jeg været totalt blind overfor, men kærlighed har jo en tildens til at gøre en blind. ;0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig