fredag den 5. december 2014

Let it snow

Let it snow

Forfattere: Maureen Johnson, John Green og Lauren Myracle
Originalsprog: Engelsk
Genre: Realisme, julehistorier
Målgruppe: Unge og opefter
Udgiver: Politikens Forlag



Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplaret

















Tindrende hvide snedriver, de fineste gaver, kulørte små juletræskæder, der glitrer i de faldende fnug. En snestorm juleaften forvandler en lille by til en romantisk kulisse af den slags, man ellers kun ser i film. Eller - i hvert fald på en måde. For en kold og våd gåtur fra et strandet tog midt ude i ingenting ender normalt ikke i et karruselsvimlende kys fra en charmerende fremmed.

Og ingen forestiller sig, at en travetur i sne til albuerne hen til den lokale vaffelbar kunne føre til, at gnisterne pludselig flyver mellem gamle venner. Eller at vejen tilbage til ægte kærlighed går lige lukt igennem en alt for tidlig morgenvagt på Starbucks.

Men takket være de tre forfattere bag LET IT SNOW, John Green, Maureen Johnson, og Lauren Myracle, stråler juleglæden fra disse tre hyle morsomme og hjertevarme forbundne fortællinger om kærlighed, romantik og venskab.



Det her er den perfekte julesamling. Jeg elsker at de tre forskellige historier foregår på stort set samme tid og mange af de samme steder. Jeg ville ønske at der fandtes flere som den her bog.

Derfor var bogen også en fornøjelse at genlæse. Jeg læste også den her bog sidste år på engelsk til jul, i år har jeg så læst den på dansk, og jeg synes rigtig godt om oversættelsen. Da den hjalp med at bringe mig ind i handlingen i stedet for at være et irritationsmoment. Desværre synes jeg der er stor kvalitetsforskel på de danske oversættelser, men det her er altså en af de bedre.

Den første historie af Maureen Johnson er helt klart den bedste. Det er en rigtig julehistorie, på alle måder. Den var sød, sjov og så havde den mange af de store juletemaer med. Som familie og kærlighed. Helt igennem skønt. John Greens historie, skuffer mig stadig her anden gang, selvom jeg var forberedt. Det er ellers helt sikkert hans navn der trækker kunder til den her bog. Men det er nok den historie jeg har læst af hans, jeg synes absolut mindst om. Alligevel er den værd at læse, hvorimod Lauren Myracles, som har lavet den sidste historie, faktisk ikke helt er værd at læse. Spring den over.

Faktisk synes jeg man skulle tage at læse den her bog bagfra. Da man på den måde vil lægge historien fra sig med masser af julestemning på hjernen, fremfor let irritation.

Det er virkelig svært at give den her historie stjerner, især fordi den sidste og den første bog trækker i hver sin retning. Så det efterlader mig et sted over midten.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig