tirsdag den 9. december 2014

Merlin og søster hårbolle

Merlin og søster hårbolle

Forfatter: Pernille Eybye
Serie: Merlin #3
Genre: Fantasy / Gys
Målgruppe: 10 år og opefter
Udgiver: Tellerup



Tak til Forlaget Tellerup for anmeldereksemplaret



















Min søster har fødselsdag, men i stedet for lagkage, boller og varm kakao, må jeg og min oldemor på varulvejagt på Varulvebjerget. Og det er ved at koste mig livet ... flere gange.


Jeg synes den her serie bliver bedre og bedre, og jeg ved ikke engang om der kommer flere i serien, men det håber jeg der gør. Jeg elsker Merlins familie og alle de fantastiske magiske hemmeligheder som den gemmer på.

Endnu engang skal Merlin redde dagen, og selvom denne bog handler meget om jagten, ligesom den første bog, så synes jeg at det lykkes bedre i den her bog, med at holde læseren underholdt hele vejen. Ja faktisk er det her nok min yndlingsbog ud af de tre der er er udkommet, på trods af at bogens serie har taget en lidt skarp drejning på vej væk fra 'gyser' genren. Men det synes jeg egentlig kun det pynter lidt, at historien er meget andet. At det både er sjovt, let gys og flere familie relationer.

Serien er helt klart en dejlig ideel børnebog som jeg synes alle børn, fra 10 år og opefter, burde kaste et blik på. Og så skulle de tage og dele den med deres forældre, for jeg er ikke i tvivl om at det her vil være en fantastisk familieoplevelse.

Jeg er ret så begejstret, og håber på mere.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig