fredag den 12. december 2014

Mini Shopaholic

Mini Shopaholic

Forfatter: Sophie Kinsella
Serie: Shopaholic #6
Genre: Chick-lit
Målgruppe: Voksne

På dansk: Mini Shopaholic
Udgiver: Lindhardt og Ringhof




















Sophie Kinsella has dazzled readers with her irresistible Shopaholic novels--sensational international bestsellers that have garnered millions of devoted fans and catapulted her into the first rank of contemporary storytellers. Now her beloved heroine Becky Brandon (nee Bloomwood) returns in a hilarious tale of married life, toddlerhood, and the perils of trying to give a fabulous surprise party--on a budget!
Becky Brandon thought motherhood would be a breeze and that having a daughter was a dream come true: a shopping friend for life! But it's trickier than she thought. Two-year-old Minnie has a quite different approach to shopping.



Shopaholic & baby og Mini Shopaholic er nok de to Shopaholic bøger jeg holder absolut mest af. De er fuldstændig skøre, vidunderlige og latter fjollede, at man ikke kan lade være med at holde af serien og hovedpersonerne.

Mini Shopaholic var helt chick-lit perfekt, helt fra den skønne forside illustrationer, til julescenerne i starten, til den velkendte handling med masser af sjov og pinlige øjeblikke. Jeg elsker at se Becky som mor, med alle de kvaler det naturligvis vil give. Og jeg elsker indslagene fra den 2 år gamle Minnie, der helt sikkert har forstået at snøre sin mor om sin lillebitte lillefinger.

Bogen er lige hvad jeg havde lyst til at læse, på det tidspunkt jeg læste den. Kinsella skriver helt igennem fantastisk og man kommer så ledes let over det faktum at Becky i bund og grund er håbløst selvoptaget og total naiv. Men hvad gør alt det når man har det sjovt. Altså er det her ikke en serie man skal tage alt for seriøs, man skal tage den som det er, og den er så fantastisk god til det det. Det er virkelig let chick-lit når det er bedst. Her er ingen dybere mening, her er ikke forskellige lag af samfundslagets problemer. Det er bare kort og godt guilty pleasure. Og jeg elsker det!

Jeg elsker den her slags litteratur på lige fod med alt mulig andet litteratur. Der skal være plads til det hele. Der skal være plads til det når vi har brug for det, og jeg elsker at den her slags bøger findes som man kan søge hen i og bare få et fantastisk godt grin, uden at skulle taget noget som helt højtideligt.
SHARE:

1 kommentar

  1. Jeg frygtede faktisk at læse denne bog, eftersom jeg var virkelig bange for, hvad Becky kunne finde på af tvivlsomme opdragelsesmetoder. Heldigvis blev jeg positivt overrasket, for den del fyldte ikke så meget, som jeg troede, ligesom Becky udviklede sig til at være langt mere omsorgsfuld og næstekærlig, end jeg turde håbe på. Det er klart den af Shopaholic-bøgerne, jeg bedst kan lide (og jeg er ellers ikke til chick lit bøger).

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig