tirsdag den 30. december 2014

My True Love Gave to Me: Twelve Holiday Stories

My True Love Gave to Me: Twelve Holiday Stories

Forfattere:



























Da jeg så den her bog troede jeg at mine øjne ville falde ud. Seriøst, så mange store YA forfattere samlet i en novelle samling? Det lyder jo næsten for godt til at være sandt. Så det var ret nemt at trykke køb, og så alligevel ikke, for den her bog findes i to smukke udgaver, en US og en UK. Så det var svært at vælge, hvilken en jeg synes var smukkest. Jeg er stadig ikke helt sikker på mit valg, men valget blev på den her ovenfor, da jeg elsker at de tolv par der skøjter på den isfrosne sø illustrerer de tolv par fra de tolv noveller. Hvilket jeg synes var lidt sjovt.

Novellerne er meget forskellige, genremæssigt, men der er en meget tydelig tematisk tråd, igennem hele bogen. Samtidig elsker jeg at man så tydeligt kan se at hver forfatter har deres egen stil. Det var især ret tydeligt med de forfattere som jeg før har læst.

Som det altid er tilfældet med novelle samlinger, så var der nogen der var bedre end andre. Nogen fik mig i julestemning andre var svære at komme igennem, og så var der dem man drømte videre på, og ville ønske havde været en hel bog. Så var der de lidt mystiske, og så var der dem der bare gik rent ind i hjertet.

Det her er helt sikkert den ultimative julesamling for YA læsere, og jeg håber på at der kommer en ny samling til næste år.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig