tirsdag den 16. december 2014

Shopaholic stiler mod stjernerne

Shopaholic stiler mod stjernerne

Forfatter: Sophie Kinsella
Serie: Shopaholic #7
Genre: Chick-lit
Målgruppe: Voksne
Originalsprog: Engelsk, Shopaholic to the Stars
Udgiver: Lindhardt og Ringhof


Tak til Lindhardt og Ringhof for anmeldereksemplaret




















Becky Brandon (født Bloomwood) er ankommet til Hollywood!! Det er, som om hele hendes liv har ledt op til dette øjeblik. Hun skal hænge ud med de største stjerner - eller det kommer hun til, når hun endelig skal møde filmstjernen Sage Seymour, som hendes mand Luke skal være manager for.

Der er så meget at se og gøre! Becky har altid drømt om en rundvisning i et ægte filmstudie, men behøver guiden være så grov, da Becky beslutter sig for at afvige lidt fra turen? Og at få Minnie godkendt af skolerne på hendes A-liste kommer til at kræve noget ... øh ... hjælp. Måske kan den mystiske dronning af forældrerådet udrette mirakler? Becky finder hurtigt ud af, at det ikke er sorgløst at bo i L.A.. Heldigvis kommer hendes bedste veninde Suze over for at holde hende med selskab - og alt forandrer sig, da de begge opdager, at Suzes mand lord Tarquin har forbindelserne i orden i filmbyen. Pludselig får de en fod indenfor, og startstruck-Suze og stylist-Becky begiver sig ind i Hollywoods inderspor, da de skal være statister på en storfilm! Men på en eller anden måde går det ikke som planlagt.



Denne bog var årsagen til at jeg endelig kom i gang med at læse Shopaholic serien, så det er jeg den, og lovebooks så evigt taknemmelig for. For sikke dog en fantastisk serie. Sophie Kinsella er en mester når det kommer til at skrive spændende historier, hylende morsomme situationer og karakterer som man ikke andet end kan holde af.

Shopaholic stiler mod stjernerne er anderledes i dens form i forhold til de andre bøger, da den efterlader en slutning med masser af spørgsmål, men på bogens aller sidste side bliver vi lovet at vi ikke skal vente alt for længe på den næste bog. Jeg venter helt sikkert i yderste spænding på næste bog.

Dermed sagt så blev jeg for første gang sådan rigtig træt af Becky. Jeg synes faktisk hun har formået at 'vokse' lidt gennem bøgerne - ikke meget, men lige præcis nok til jeg synes det var til at holde ud. I 'Shopaholic stiler mod stjernerne' synes jeg lidt hun er blevet yngre igen. Jeg har svært ved at sætte mig ind i hendes fascination med Hollywood. Jeg synes plottet blive for overfladisk med al det fokus på at blive berømt og gå på den røde løber, og hvad ellers Becky stiler imod. Jeg var langt mere interesseret i sub-plotsene denne gang.  Heldigvis virker det til at den næste bog fjerner en smule fokus fra Hollywood og fame.

Sophie Kinsella leverer lige så skarpt som hun plejer. Så det var virkelig skøn og morsom læsning, på trods af en lidt mere blank Becky og flere irriterende neglebidende øjeblikke. Og så er jeg jo lidt øv over at være tilbage i Amerika. Jeg elsker når Kinsella skriver om England. Det er noget af det bedste ved bogen. Godt nok beholder den sin skønne britiske humor, men jeg savner bare på en eller anden mærkelig måde England da jeg læste den her bog.

Så det var helt sikkert en skøn læseoplevelse, men ikke min Kinsella favorit.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig