tirsdag den 23. december 2014

Skyggehævn

Skyggehævn

Forfatter: Nicole Boyle Rødtnes
Serie: Elverskud #3
Genre: Fantasy
Målgruppe: Unge og opefter
Udgiver: Forlaget Alvilda


 Tak til Alvilda for anmeldereksemplaret















’’Hvor vover I!’’ Åmandens hvide krop springer op ad vandet. Raseriet koger i hans blik. Kirse ligger stadig gispende på jorden. Jeg forsøger at vride de sorte orme af hende, men for hver orm, jeg river af, griber to nye fat i hende.
’’Hvor vover I at stjæle min kone!’’ Åmandens råb runger gennem træerne. ”Og hvor vover du at prøve at flygte ...’’ Han bøjer sig ind over Kirse. Ormene giver en hvæsende lyd fra sig, mens de strammer grebet om hendes hals. Kirse hiver efter vejret. Hendes ansigt bliver mere og mere blegt.
’’Stop det der!’’ råber jeg. ’’Du dræber hende!’’

Birke og Rosa er rejst tilbage til Tørveby for at befri deres søster, Kirse, men Åmanden giver hende ikke fra sig uden kamp. Hjemme venter også Malte, og snart står Birke over for sit livs sværeste valg: Vil hun fortælle Malte sandheden eller miste ham for altid?

"Skyggehævn" er tredje og sidste bind i trilogien "Elverskud".




Så kom den endelige bog i den fantastiske danske serie, Elverskud. Faktisk ville jeg ønske den havde været længere, for jeg synes den havde et enormt potentiale som den sagtens kunne have trukket på. Men jeg bliver ikke snydt. Jeg får en dejlig historie, som jeg tror jeg har forudset, men så har jeg alligevel ikke.

Vi kan hele vejen igennem 'Skyggehævn' mærke at vi nærmer os en spændende afslutning, og det kan jeg rigtig godt lide, det gør at den ikke kun er dejlig let og behagelig at læse, men at den også er vildt spændende samtidig. Det er jo bare et kæmpe plus.

Jeg har før savnet lidt karakterudvikling og dybde, særlig i forhold til kærlighedshistorierne, og der var ikke rigtig tid til at gøre noget ved det i den her bog, da den primært fokuserer på aktion og handling. Hvilket jeg da også til fulde nød.

Slutningen var god, men på en eller anden måde føles den også for nem. Men nu jeg har læst slutningen eller konklusionen forstår jeg bedre hvorfor dybden i kærlighedshistorierne har manglet. Det har simpelthen ikke være muligt at lave, og det er lidt ærgerligt synes jeg.

Jeg håber at Nicole Boyle Rødtnes, vil lave flere elverbøger, som har handling i samme verden. Jeg vil elske at læse dem. Jeg elsker at de har rod i noget der er så dansk og så alligevel så eventyrligt at man føler at man drømmer sig væk fra hverdagen for at være lige der, hvor det sker.

Så den her serie er helt sikkert ikke noget man skal snyde sig selv for. Det er en af Danmarks bedste paranormale ungdoms serie til dato.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig