mandag den 19. januar 2015

Et år siden - Januar

De efterfølgende år plejer jeg at lave en årlig statusopsamling over tre indlæg der udkom i januar, men jeg synes det kunne være sjovt at opsamle en gang om måneden i stedet. Så næste blogpost bliver til februar om februar 2014.


Januar er den måned der for mange er ret mørk. Man er lige kommet igennem den magiske oplyste julemåned, og så rammer man nytårshårdt ind i en mørk måned. Hvor man nu skal til at tage alle nytårsforsætterne seriøst. Man skal tænke mere på sin vægt (det slipper jeg dog for), spise mere sundt, motionere noget mere og hvad man ellers har sat som mål. Det er en brat opvågning for mange. Især dem der læser til eksamen. For mig er jeg så heldig at fylde år i januar, og det gør jeg altid gerne meget ud af. Ikke for at fejre mig selv, men for at nyde at være sammen med andre, for at skabe lidt lys over det ellers tunge mørke.





I de mørke måneder, skal man også være lidt ekstra god ved sig selv, også selvom det er ens fødselsdagsmåned. Så jeg købte smukke liljer, fik verdens største fransk nougat, snoldede og så feel good film.









Januar sidste år var, for mit vedkommende, en måned med mange positive forandringer. Den største af dem var helt klart at jeg skulle begynde i praktik hos Turbine forlaget. Det var ret stort og jeg nød dagene fuldt ud. Til trods for at jeg nu skulle til at vende mig til at have ret langt på arbejde. Godt der ikke findes spildtid, kun læsetid. Så det gjorde faktisk ikke noget.
Nu skulle jeg pludselig vende mig til at komme hjem med stakke af bøger, og nyde en flot udsigt med et par sæler her og der. Ja det var faktisk ikke ret svært. Dagene stod næsten i bøgernes tegn i alle timer. Hvis ikke jeg lavede dem, så læste jeg i dem, eller anmeldte dem. Det er jo helt fantastisk.



















Januar var også måneden hvor vi sådan rigtig begyndte at planlægge vores bryllup. Vi var bl.a. på bryllupsmesse i Aalborg. Det var meget hyggeligt, men det førte nu ikke rigtig til noget. Vi fik kun frustration over alt det vi skulle nå, med hjem.









 

Derudover havde jeg fantastiske bogbekendtskaber som Ender's Game, North and South af John Jakes, Austenland og The Alchemist.

Januar var også en måned hvor jeg var vild med ideen om fanfiction bøger som fortsættelse af mine yndlingsbøger, og i den forbindelse købte jeg disse to. Jeg fandt dog senere ud af at den ide ikke helt holdte i praksis.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig