torsdag den 22. januar 2015

Half Lies

Half Lies

Forfatter: Sally Green
Serie: The Half Bad Trilogy #0,5
Genre: Fantasy, hekse, novelle
Målgruppe: YA og opefter


Jeg tror ikke denne novelle fås på dansk endnu, eller er på vej, men den første bog i serien er udgivet hos L&R




















Set in the months before Half Bad, Half Lies takes the form of a diary written by Michele, the sister of Gabriel, Nathan’s Black witch friend. Having fled Europe for Florida, Michele falls in love with a local White witch boy. There, she finds that the divide between the Black and White witch communities is just as dangerous as it was in the life she's left behind.


Half Lies er en lille kort novelle fra Gabriel, Nathans vens fortid. Jeg elsker Sally Greens skrivestil. Jeg ved ikke hvorfor, det er bare som om der er et eller andet dragende ved den, og den her novelle var ingen undtagelse.

Dog ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal bruge historien her til. Jeg synes ikke den som sådan gør mig klogere på universet, eller rigere på oplevelsen af Gabriel. Ikke sådan rigtig. Faktisk så synes jeg lidt jeg sad med en ligegyldig fornemmelse i kroppen efter end læsning. På trods af Sally Greens dragende skrivestil. Og det kan jo ikke helt være formålet med en novelle. Alligevel giver jeg den lige en halv stjerne over middel, fordi den som sådan ikke var direkte dårlig, og fordi skrivestilen var god.

Novellen gav mig dog blod på tanden til at få fingre i Half Wild som er 2. bog i serien. Jeg glæder mig rigtig meget til den udkommer.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig