fredag den 9. januar 2015

Holmes I & II (1854 - 1891?)


Holmes I & II (1854 - 1891?)


Forfatter: Luc Brunschwig
Illustrator: Cecil
Målgruppe: Unge og opefter
Genre: Tegneserie / graphic novel
Originalsprog: Fransk
Udgiver: Turbine Forlaget







Sherlock Holmes dør den 4. maj i 1891 i Reichenbachvandfaldet og ofrer sit liv for at rive sin værste fjende, professor Moriarty, med sig i afgrunden. Nyheden spredes meget hurtigt over hele verden og bekræftes af hans bestandige rejseledsager, doktor Watson. Efter Holmes´ død er det op til doktor Watson at samle trådende fra efterforskningen. Han tager læseren med gennem den dramatiske efterforskning og 1800tallets London med mørke gader og skumle kroge.



















Jeg elsker Holmes efter-fortællinger, bare hele ideen om at han lever videre i andre fortællinger er noget der fascinerer mig. Ganske enkelt bare fordi Sherlock Holmes er en af de mest interessante fiktive karakterer der findes til dags dato.

Da jeg i mit arbejde hos Turbine skulle opsætte Holmes vol. 2, kunne jeg derfor ikke lade være med at blive vildt betaget af bogen. Illustrationerne er utrolig smukke og handlingen så ret spændende ud. Så jeg kværnede ret hurtigt vol. 1 og så derefter vol. 2, de efterfølgende dage.

Jeg er ret begejstret over at få et blik ind i efterlivet af Sherlock, men også fortidshandlinger, særligt dem der omhandler Sherlocks familie, hvilket jeg synes var vildt interessant. Samtidig er illustrationerne gode til at ramme den rigtige Holmske stemning.

Selvom jeg har nydt de to første tegneserier. Så er jeg spændt på at læse den sidste vol. 3, der endnu ikke er udkommet, fordi jeg har svært ved at se hvad det lige præcis er at de her to tegneserier arbejder frem imod. Det er nogle rigtig fine historier, men jeg mangler bare lidt formålet, som jeg synes skulle have været synlig på nuværende tidspunkt.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig