mandag den 23. februar 2015

FAQ 2

Så blev det til lidt mere FAQ - den her gang dog lidt mere kedelig i form af blog-politik.




Modtager du anmeldelseseksemplarer?
Ja. Jeg samarbejdet med mange af de små og store danske forlag, men har også før modtaget bøger direkte fra forfatteren selv.



Er der nogle type bøger du ikke modtager?
Ja, jeg får rigtig mange bøger, og for at jeg kan nå rundt om flest mulige, så modtager jeg ikke længere e-bøger.

Jeg har i stigende grad også måttet sige pænt nej tak til selvudgivere og disse genre: digte, gys og krimier.

Men ingen regler uden undtagelse, så skriv til mig og spørg.



Hvordan kan du kontaktes?
Skriv til mig på skrivepultenkh@gmail.com



Hvad gør du for at oplyse at en bog er en anmeldereksemplar?
Jeg skriver altid i min anmeldelse om bogen er et anmeldelseseksemplar. MEN meningerne er og bliver altid mine egne. Jeg tror fuldt og fast på at hvis ikke man er en ærlig anmelder, så er man en dårlig anmelder både for ens læsere men også for anmelderne.



Din kommentar-politik:
Jeg har enkelte gange måttet slette direkte spam-kommentarer, og måttet fjerne en dialog efter ønske fra personen selv. Men ellers er min politik at alle kommentarer selvfølgelig bliver udgivet.

Jeg elsker at få kommentarer og læser dem gerne af flere omgange. Vær ikke bange for at sige mig imod, jeg elsker og værdsætter andres meninger.



Hvordan skal man forholde sig til copyright i forhold til dine egne tekster og billeder?
Mine egne billeder har jeg selvfølgelig copyright på. Det samme med teksten. Jeg har ikke det mindste imod at blive citeret efter de almindelige regler om citeringer. Det samme gælder billederne. De må gerne bruges og deles på sociale medier mv. med kreditering til mig.

Hvis man vil bruge mine billederne eller tekst i i videre salg skal jeg kontaktes. Dog ikke nødvendig ved citering på bøger ved henvisning til www.skrivepulten.com.



Elementer på din blog som ikke er dine egne, hvor får du dem fra?
Så vidt muligt forsøger jeg at tage mine egne billeder. Dog bruger jeg bogforsider, og bogbeskrivelser direkte fra forlagenes egne hjemmesider. Ved de udenlandske titler læner jeg mig op af Goodreads, og bruger beskrivelser og billeder derfra. En sjældent gang imellem kan jeg finde på at bruge et billede eller citering fra en anden hjemmeside, hvor jeg henviser til kilden.

Videoer er hentet og direkte linket til youtube. Blog-skabelon er fra blogger.com
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig