onsdag den 4. februar 2015

Glitches

Glitches

Forfatter: Marissa Meyer
Serie: The Lunar Chronicles 0.5
Genre: Dystopia, novelle
Målgruppe: YA
 
 
Serien fås endnu ikke på dansk
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Cinder, a gifted mechanic, is a cyborg. She’s a second-class citizen with a mysterious past, reviled by her stepmother and blamed for her stepsister’s illness. In Glitches, a short prequel story to Cinder, we see the results of that illness play out, and the emotional toll that takes on Cinder. Something that may, or may not, be a glitch…


Ligesom med ‘Frist Frost’ valgte jeg at læse ‘Glitches’ fordi jeg længe har villet gå i gang med ‘Cinder’ som er den første bog i The Lunar Chronicles. Så derfor ville jeg lige kickstarte mig selv med ‘Glitches’ som en pre-novelle til serien. Det er en super god og hurtig måde at se om serien vil være noget for mig.

Jeg blev også ret så forført af ‘Glitches’. Sproget solgte mig med det samme, og selve ideen og universet gjorde mig utrolig nysgerrig på mere, samtidig med at den efterlader mig en smule skeptisk. Men det er også okay. Det er bedst når man undres eller er spændt på historien før man læser den, det gør at man/jeg allerede er mere investeret i historien.

Cinder er nemlig mere maskine end menneske, og min erfaring med den type bøger, er ikke så god. Jeg har svært ved at forene mig med at en maskine er lige så menneskelig eller komplekse som mennesker. Men jeg ved jo at alt kan lade sig gøre i fiktion, så måske kan den her serie formå at ændre mit syn på det.
SHARE:

2 kommentarer

  1. Jeg syntes bare du skulle tage at komme i gang med at læse hele Lunar Chronicles serien!
    Hvis du kan lide eventyr bare en lille bitte smule, og eventyrgenfortællinger, så vil du elske dem! Og de er så hurtigt læst. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre, det må jeg hellere gå i gang med så. Jeg elsker nemlig eventyrfortællinger rigtig rigtig meget, men jeg har det svært ved historier om robotter der er mennesker.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig